Măsurătorile au început cu o întârziere de 3 săptămâni și au fost efectuate în două zile, pe 7 și 8 aprilie.

„S-a terminat măsurătoarea, făcută cu nava ucraineană, iar experții români au traversat la Ismail și au ajuns acasă. S-au finalizat absolut toate măsurătorile, inclusiv pe canalul Bâstroe, de la cap la coadă. Este pentru prima dată când România a avut acces la toate brațele și canalele de pe teritoriul ucrainean pentru măsurători”, a spus Scrioșteanu pentru Libertatea.

Potrivit acestuia, interpretarea rezultatelor va fi disponibilă până la finalul acestei luni.

„Ei au spus că au efectuat lucrări de întreținere, nu de adâncire. Acum urmează să facem schimbul de date brute, apoi urmează interpretarea lor și vom vedea ce s-a întâmplat, deocamdată nu putem trage concluzii. Ar trebui să avem rezultatele în cel mult două săptămâni, adică în prima săptămână după Paștele ortodox”, a adăugat el.

Cum a început scandalul Bâstroe

Pe 15 februarie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că „există semnale că în acest moment Ucraina face lucrări de dragare a canalului Bâstroe”. Ulterior, Kievul a admis că a făcut lucrări de dragare, iar în acest context, adâncimea de navigare pe Canalul Bâstroe a crescut de la 3,9 la 6,5 metri.

O analiză din 27 iulie 2022 a Administrației Fluviale Dunărea de Jos, intrată în posesia Libertatea, arăta ce efecte poate avea adâncirea canalului Bâstroe.

Pe 3 martie, autorităţile române şi cele ucrainene au convenit ca România să înceapă măsurătorile pe canalul Bâstroe pe 15 martie, dar procesul a fost amânat până pe 7 aprilie.

 
 

Urmărește-ne pe Google News