Primarii din Paris, Ciudad de Mexico, Madrid și Atena au decis să implementeze această măsură până în 2025. Angajamentele au fost luate în Mexic la reuniunea bianuală a liderilor marilor oraşe.
În ultima perioadă, folosirea maşinilor diesel a fost intens cercetată întrucât poluează mai mult decât alte autoturisme. Organizaţia Mondială a Sănătăţii spune că în jur de trei milioane de decese sunt cauzate în fiecare an de expunerea la poluarea din aer.
Motoarele diesel accentuează problema în două moduri – prin producerea de pulberi în suspensie şi oxizi de azot. Pulberii în suspensie foarte fini pătrund în plămâni şi cresc riscul de boli cardiovasculare, care pot duce la moarte. Oxizii de azot afectează ozonul de la nivelul solului şi duce la creşterea dificultăţilor de respirare, chiar şi în cazul persoanelor care nu au probleme respiratorii.
Măsurile din Paris împotriva poluării
Capitala Franței a luat deja mai multe măsuri pentru a reduce poluarea. Vehiculele diesel înregistrate înainte de 1997 au interdicție de a intra în Paris. Totodată, o dată pe lună, celebrul bulevard Champs-Elysees este închis traficului și deschis doar pietonilor. „Orașul nostru implementează un plan îndrăzneț – vom interzice progresiv vehiculele care poluează cel mai mult”, a declarat primărița Parisului, Anne Hidalgo.
Londra scoate din circulație autobuzele diesel
Capitala Marii Britanii s-a angajat și ea în lupta împotriva poluării. Primarul Londrei, Sadiq Khan, a anunțat că autobuzele diesel cu etaj vor fi scoase din circulație, din 2018.
În plus, toate autobuzele noi fără etaj vor fi cu motoare cu nivel zero al emisiilor. Totodată, Khan colaborează şi cu alte primării din lume pentru scoaterea din circulaţie autobuzelor poluante şi pentru dezvoltarea unor autobuze cu un nivel scăzut sau zero al emisiilor.
”Este extraordinar că un număr tot mai mare de oraşe vor renunţa la licitaţiile pentru achiziţiile de autobuze diesel, ceea ce dă un semnal clar că sunt dorite doar tehnologiile curate pentru oraşele noastre”, a spus Khan.
Astfel, un număr de 11 alte oraşe, între care New York, Amsterdam şi Cape Town, s-au angajat să renunţe până în 2020 la licitaţiile pentru achiziţia de autobuze diesel.