Cei doi mecanici ai trenului care a deraiat sâmbătă la Merișor, Hunedoara, și care și-au pierdut viața în urma accidentului lucrau cu forme legale la o firmă privată din orașul Voluntari-Ilfov. Specialiștii investighează în continuare cauzele care au condus la producerea accidentului feroviar. Potrivit primelor informații, trenur a rămas fără frâne, însă ancheta continuă pentru a se stabili dacă nu a fost vorba și despre o eroare umană.
„Mecanicii au anunțat gara Merișor că au rămas fără frâne. Va trebui să aflăm care au fost cauzele pentru care trenul a rămas fără frâne. Trebuie să vedem dacă este vorba de o greșeală tehnică sau de o eroare umană”, a spus purtătorul de cuvânt al ITM Hunedoara, Sorin Gabriel Istrate, potrivit Agerpres.
Istrate a mai spus că specialiștii ITM Hunedoara și ITM Timiș vor efectua ancheta pe linie de sănătate și securitate în muncă în cazul acestui accident.
Trenul de marfă a deraiat sâmbătă între Petroșani și Simeria. Dintre cele 16 vagoane ale trenului, 14 au deraiat, iar șase din acestea și locomotiva au căzut într-o prăpastie adâncă de zece metri. În urma accidentului, cei doi mecanici, de 66 și 51 de ani, au murit. Primele cercetări efectuate la fața locului de ITM Hunedoara au arătat că trenul a rămas fără frâne. „Sistemul de frânare a cedat. Mecanicii au anunţat prin staţie, la Staţia Feroviară Merişor, că vor veni fără frâne şi să le dea drumul până vor reuşi să încetinească sau vor avea un moment în care vor putea încetini garnitura”, a declarat sâmbătă inspectorul-şef al ITM Hunedoara.
Citește și: EXCLUSIV. Un profesor de căi ferate avertizează: ”Vor fi accidente și mai grave decât cel de sâmbătă”
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro