Din cauza crizei financiare, nenumărați medici esteticieni au găsit o soluție agresivă pentru a-și convinge clientele să le calce pragul: oferte uneori și la jumătate de preț, care au însă ca factor de determinare timpul. Asociația Chirurgilor din Germania a atras atenția însă că acest fenomen se bazează pe faptul că persoanele care primesc vouchere ar putea să se simtă obligate să suporte o intervenţie chirurgicală deşi nu ar fi cazul să o facă.
Spectrul voucherelor pentru operații este foarte larg, de la rinoplastie, mărirea sânilor sau a buzelor. Anunțurile de prezentare însă recomandă clienților să se grăbească pentru a pune mâna pe ofertă, iar medicii avertizează că presiunea timpului este un act iresponsabil.
Asociația Chirurgilor din Germania consideră că în astfel de oferte nu se procedează crect, deoarece relaţia dintre medic şi pacient trebuie să se bazeze pe încredere şi să nu fie condiționată de timp. Trebuie să existe o relaţie serioasă şi profesională între medic şi pacient. Nu credem că este o idee bună să dăruieşti un voucher pentru o operaţie estetică. Este o decizie importantă care nu trebuie luată în grabă”, este de părere asociația.