„Ne-au păcălit”, se plânge femeia care a sunat la 112.
Totul s-a întâmplat săptămâna trecută, pe un șantier din Șoseaua Odăii din Capitală, aproape de marginea orașului. Un bărbat, angajat acolo, s-a simțit rău.
„Avea simptome de gripă: tușea, avea febră, amețeli. El nu a călătorit nicăieri, a venit acum 6 luni din Turcia, este cetățean turc, nici nu vorbește română, dar nu poți ști în perioada asta cu cine intri în contact, om sănătos sau nu. Mai ales că el lucrează pe șantier”, a povestit pentru Libertatea șefa cetățeanului turc, care a preferat să-și păstreze anonimatul.
A sunat la 112 marți, ambulanța a ajuns miercuri
Femeia a sunat la 112 marți, la ora 20.15, iar apelul a fost redirecționat către Serviciul de Ambulanță București-Ilfov, potrivit unor surse din STS. Informația a fost confirmată de managerul Serviciului de Ambulanță București-Ilfov, Alis Grasu.
Aceasta a spus, însă, că echipajul care a preluat cazul nu este al Ambulanței București, ci al unui serviciu privat.
„Ambulanța respectivă este privată. Nu sunt echipajele noastre, dar sunt în dispecerizare la noi. Sunt câteva echipaje care ne ajută și preiau din cazuri, îi anunțăm când avem nevoie. În perioada asta avem foarte multe solicitări și facem cu greu față. Medicii pierd și mult timp să se schimbe, să se dezinfecteze, când e vorba de cazuri cu simptome de gripă și atunci timpul de răspuns e mai mare”, a precizat Alis Grasu pentru Libertatea.
Salvarea vine cu telefonul închis
Conform informațiilor noastre, ambulanța care a preluat cazul bărbatului din Șoseaua Odăii aparține clinicii Hipocrat.
La opt ore distanță de la apel, la 4 dimineața, femeia care a sunat la urgențe a fost contactată de medicul de pe ambulanță, care a anunțat-o că a ajuns la adresă. Când a ieșit pe stradă, însă, femeia nu a găsit pe nimeni.
„Nu era nimeni pe stradă. Am sunat înapoi și nu mi-a mai răspuns. La un moment dat, cred că mi-a blocat numărul sau și-a închis telefonul, pentru că telefonul nu a mai sunat”, mărturisește femeia.
A raportat că pacientul a refuzat consultul
„Conform procedurii, când persoana care a solicitat ambulanța nu răspunde când e sunată de echipaj, echipajul ne comunică și încercăm și noi, din dispecerat să o contactăm”, explică Alis Grasu, mangerul SABIf.
Doar că, potrivit informațiilor Libertatea, medicul de la Hipocrat a raportat la dispecerat că pacientul a refuzat să fie consultat, când de fapt nici măcar nu îl văzuse.
După ce ziarul a sesizat cazul mangerului SABIf, Alis Grasu, cetățeanul turc a fost consultat miercuri seară de medici.
„A fost un consult foarte amănunțit. Are o laringită, nu mai are febră și nici probleme cu respirația”, ne-a transmis șefa bărbatului.
Clinica Hipocrat face anchetă internă
Contactat de Libertatea, directorul medical al clinicii Hipocrat, Svetlana Popescu, a declarat că a fost deschisă o anchetă internă privind modul de intervenție al ambulanței în seara de marți.
„Referitor la informațiile pe care le solicitați, tot ce vă putem spune în acest moment este că se desfășoară o anchetă internă privind modul de intervenție al echipajului ambulanței noastre la această solicitare. Vă asigurăm că vă vom răspunde cât se poate de repede”, ne-a transmis directorul medical.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro