Secretarul de stat Sorin Ion crede că profesorii trebuie să vină mai mult în sprijinul elevilor, să fie mult mai atenți cu ei și cu ce cunoștințe învață în perioada asta.
„E bine totuși să-i ajutăm mai mult pe copii în perioada asta. Cu alte cuvinte, componenta de evaluare să fie mult mai atent tratată de profesori. În niciun caz «dacă n-ai știut, ai 4, la revedere!», asta eu n-o recomand nici în vremuri normale, nu numai în vreme de pandemie. Ci să-i dăm elevului o șansă în plus”, a mai spus Sorin Ion.
Deși chiar mesajul autorităților este dual, oficialul din MS motivează păstrarea exigenței în timpul scenariului roșu pentru a nu risca să „să cădem în extrema cealaltă «dacă tot nu ne lasă corigenți, ce rost are să mai învăț?»”.
- Potrivit legii, sunt declarați corigenți elevii care obțin medii anuale sub 5 la o disciplină de studiu.
- Elevii de la clasele primare care au primit calificative de insuficient pentru că au manifestat dificultăți de învățare recuperează în anul școlar următor.
Regulamentul de organizare al școlii arată că acești elevi rămân în colectivele în care au învățat și intră, pe parcursul anului școlar următor, într-un program de remediere/recuperare școlară, realizat de un învățător împreună cu un specialist de la centrul județean de resurse și asistență educațională.
„Evaluare înseamnă și întrebare, și răspuns al elevului în timpul orei online. Nu cred că va fi o problemă cu încheierea mediilor. Le spun profesorilor să facă evaluarea cât se poate de riguros, dar, în același timp, și înțelegând condițiile prin care trec copiii. Dacă un elev refuză să participe, refuză să comunice cu tine, atunci nu ai încotro, va trebui să existe și corigență”, nuanțează secretarul de stat.
Tema pe larg pe Școala 9 BRD.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro