Conform informațiilor oferite de către domnul Radu Colfescu, manager general Dertour România, în urma cu două zile DER Touristik a preluat touroperatorul elvețian Kuoni Travel Holding Ltd.. Volumele de vânzări ale turoperatorului Kuoni sunt de 2 miliarde de euro realizate din vânzarea serviciilor turistice către 1,5 milioane de turiști ( înregistrați în 2014 ).
Grupul REWE își continuă expansiunea prin dezvoltarea considerabilă a diviziei DER Touristik. Conform comunicatului de presă transmis în data de 22 iunie 2015, de către concernul REWE, DER Touristik preia în totalitate businessul european al turoperatorului elvețian Kuoni Travel Holding Ltd., cu toate locațiile, întreg personalul, volumele de vânzări de 2 miliarde de euro și circa 1,5 milioane de turiști ( înregistrați în 2014 ).
Achiziția include turoperatorii, specialiștii, precum și vânzările online de pe piețele din Elveția, Marea Britanie, Scandinavia, Finlanda și Benelux. În privința costului, cât și a detaliilor contractuale, ambele părți au convenit asupra confidentialității. Pentru perfectarea tranzacției se așteaptă acceptul Consiliului Concurenței din UE și Elveția.
„Prin această achiziție, grupul REWE își consolidează notabil al doilea pilon de activitate, turismul. Am subliniat întotdeauna că, datorită bilanțului remarcabil al concernului nostru, avem la dispoziție permanent resursele necesare pentru a profita de orice oportunitate, atunci când acestea se potrivesc cu strategia noastră pe termen lung. Această achizitie ne consolidează poziția pe piața europeană de turism”, a declarat Alain Caparros, CEO al concernului REWE Group.
De asemenea, Dr. Christian Mielsch, CFO al grupului REWE este de părere că „achiziția turoperatorului Kuoni, conferă diviziei noastre turistice perspective excelente de creștere. Pe lângă digitalizarea afacerii și continua modernizare a rețelei de distribuție, un alt obiectiv esențial în strategia de dezvoltare a diviziei noastre turistice, îl reprezintă internaționalizarea”.
Kuoni ocupă o poziție fruntașă pe piața turistică din Elveția și Marea Britanie pe segmentul Premium al vacanțelor la plajă, fiind recunoscut ca specialist cu o ofertă foarte variată. În completarea ofertei Premium, turoperatorul oferă și sejururi clasice la plajă.
În special în Marea Britanie și Elvetia, peste 15 agenții specializate creează pachete turistice complexe pentru cei mai exigenți oaspeți. Printre aceștia se numără cel mai important furnizor elvețian de sejururi centrate pe sporturi de apă și scuba diving, Manta Reisen. Totodată, în Marea Britanie, Kuoni este partener printre alții, cu Kirker, liderul specialiștilor în organizarea city break-urilor de lux cu servicii Concierge. Ambii parteneri profesioniști sunt exemple internationale de succes pentru orientarea și consecvența dovedită pe acest segment de turism de nișă.
În Benelux, Kuoni este prezent cu 3 branduri turoperatoare pe piață, specializate toate pe oferte în destinații exotice, comercializate 100% online. De asemenea, în Scandinavia și Finlanda, brandul Apollo al grupului Kuoni, se numără, din punct de vedere al volumului, printre turoperatorii de top, pe segmentul de vacanțe clasice la plajă. În timp ce în Elveția clasicele vacanțe la plajă sunt oferite sub marca Helvetic Tours Reisen, iar în Marea Britanie sub marca Kuoni. Toți acești turoperatori, cât și restul specialiștilor sunt preluați de DER Touristik.
Un concern de turism pan-european cu branduri puternice
”Kuoni și DER Touristik reprezintă garanția calității și a consultanței turistice de cel mai înalt nivel. Particularitatea noastră este oferirea de vacanțe personalizate, la o calitate optimă, care să satisfacă cele mai înalte așteptări ale turiștilor noștri. Prin îmbinarea forțelor noastre, atât oaspeții cât și partenerii noștri vor profita de cele 179 de țări. Sinergiile noastre se completează reciproc, iar acest lucru este un element important la construcția noastră durabilă și profitabilă”, a declarat Soeren Hartman, CEO DER Touristik.
Prin această preluare, DER Touristik, în prezent al doilea cel mai mare turoperator german, va înregistra creșteri ale volumului de vânzări, de la 4,9 miliarde euro la cca. 7 miliarde euro pe an, precum și un număr total de 7,7 milioane de clienți. DER Touristik va avea o poziție fruntașă pe piețele turistice din Germania, Elveția, Austria, Marea Britanie, Scandinavia, Cehia, Polonia, Slovacia și Ungaria.
DER Touristik are astfel un portofoliu remarcabil de branduri turistice pe piața europeană. Alături de mărci internaționale consacrate, precum ITS, Jahn Reisen, Travelix, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, ITS Coop Travel și ITS Billa, Exim Tours, canalele de distribuție DER Reisebuero, Derpart, der.com și FCm Travel Solution, precum și prin brandurile hoteliere Iti hotel, Club Calinera și Primasol, la care se adaugă Kuoni, Apollo (Scandinavia) și numeroși alți specialiști. Astfel, se unesc două dintre cele mai experimentate și de succes companii de turism europene, DER Touristik și Kuoni.
Îmbinarea de forțe
DER Touristik se bucură așadar de un cumul de experiență atât la nivel managerial cât și operativ. Pornind de la această experiență se va stabili orientarea viitoare a unei companii poziționate deja ideal în prezent. Scopul este de a perfecta un concern cu o rețea internațională și multiculturală de companii, care să ofere celor 7 milioane de clienți, experiențe unice de vacanță.
Prin această preluare, DER Touristik preconizează o completare optimă a rețelei de distribuție, cât și o creștere a avantajelor competiționale, prin prisma consolidării volumului în special în destinațiile estivale. Acestea se vor resimți în procesul internațional de contractare hotelieră și aviatică, în asistența turistică acordata clienților la destinație, dar și în folosirea comună a unei structuri IT internațională.
DER Touristik a ocupat în 2014 poziția a doua în topul celor mai mari turoperatori germani, înregistrând o creștere a volumului facturat de 6,9% față de anul precedent, considerent mai mare decât trendul pieței și un volum total de 4,9 miliarde euro. La această creștere au contribuit printre altele Exim Tours, lider pe piața turistică din Cehia, Slovacia, Polonia și Ungaria. Aportul vânzărilor online s-a ridicat la 20%. Orientarea către piețe turistice în creștere face parte din esența strategiei DER Touristik.