Lanțul de magazine Mega Image a fost sancționat pentru că a pus la vânzare două tipuri de zacuscă prin ale căror etichete consumatorii sunt induşi în eroare, consideră ANPC, potrivit Adevărul.

Concret, Protecţia Consumatorului a amendat Mega Image pentru o zacuscă „ţărănească” şi pentru o „zacuscă moldovenească cu ghebe”. ANPC a considerat că „zacusca moldovenească cu ghebe”, pe eticheta căreia scria că este „moldovenească, dintr-o zonă tradiţională”, este, de fapt, produsă industrial.

Mega Image a contestat amenda

Mega Image a făcut contestație la amenda de 7.000 de lei, susținând că ANPC a considerat în mod greşit că folosirea termenului „ţărănesc” echivalează cu folosirea termenului „tradiţional”.

Folosirea sintagmei „ţărănească” face referire la modul în care sunt tăiate legumele şi la mărimea acestora.

Reprezentanți Mega Image:

Totodată, Mega Image s-a apărat, susținând că, în privinţa produsului „zacuscă cu ghebe”, ANPC a adăugat expresii şi cuvinte care nu apar pe ambalajul produsului, precum „moldovenească, dintr-o zonă tradiţională”.

Judecătoria Giurgiu a înjumătățit amenda

Amenda de 7.000 de lei a fost redusă la 3.500 de lei, judecătorul din Giurgiu considerând că în cazul produsului „Zacuscă ţărănească Râureni”, vândut de Mega Image, „nu s-a urmărit inducerea în eroare a consumatorului”.

Totuși, în privința produsului „Zacuscă cu ghebe”, judecătorul a decis că eticheta este înşelătoare.

Instanţa apreciază că descrierea mai sus evocată a acestui produs este mai mult decât aptă să inducă în eroare consumatorul

Motivare Judecătoria Giurgiu:

Sentinţa Judecătoriei Giurgiu a fost atacată cu apel, care se judecă la Tribunalul Giurgiu.

Urmărește-ne pe Google News