Noile măsuri afectează aproape 3,6 milioane de persoane de peste 65 de ani.
Autoritățile locale sunt obligate să identifice persoanele de peste 65 de ani care au nevoie de ajutor în această perioadă și să le asigure sprijin.
Cumpărăturile în perioada de carantină totală pot fi făcute online.
Mega Image a alocat linia telefonică specială ”Sună Mega” la care pot suna persoanele peste 65 de ani și cele cu dizabilități care vor să cumpere online. La numărul de telefon 0800.410.900, care poate fi apelat gratuit, non-stop, operatorii din call-center-ul ”Sună Mega” vor prelua apelurile persoanelor care se află în indisponibilitatea de a se deplasa.
În funcție de adresa la care locuiesc, comenzile vor fi redirecționate către asociații și organizații care asigură livrări gratuite cu ajutorul voluntarilor.
Comenzile primite la linia ”Sună Mega” vor fi redirecționate la Direcția Generală de Asistență Socială București (DGASMB), Asociația Studenților la Construcție din București (ASCB), Geeks for Democracy, Inițiativa civică a Angelei Buzuloiu, Asociația Beard Brothers, Federația Tinerilor din Bacău, Centrul de Urgențe Speciale (în colaborare cu Asociația CIVITA), Bine Boutique.
Orașele unde alimentele comandate sunt livrate gratuit pentru vârstnici și persoane cu dizabilități sunt: București, Timișoara, Cluj, Bacău, Iași, Buzău, Botoșani, Slatina, Târgoviște, Constanța, Caracal, Pitești.
Produsele comandate vor fi plătite a livrare, conform bonului fiscal.
Voluntarii vor purta echipament de protecție, pentru a respecta regulile de prevenție și siguranță.
În România sunt 762 de cazuri de coronavirus și 8 persoane au murit în urma infecției cu COVID-19. Primul caz de coronavirus a fost confirmat pe 26 februarie.
Președintele a decretat, pe 16 martie, starea de urgență în România.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro