Cuprins:
Mercedes-Benz va fi pionierul printre producătorii auto germani în oferirea unui vehicul de serie dotat cu sistem steer-by-wire. Această tehnologie revoluționară elimină conexiunea mecanică tradițională dintre volan și roțile din față, înlocuind-o cu un sistem electric avansat.
Cum funcționează „steer-by-wire”
Sistemul transmite comenzile șoferului direct către caseta de direcție prin intermediul unui circuit electric. Această abordare oferă o precizie și o rapiditate sporite în controlul vehiculului. Markus Schäfer, membru al Consiliului de Administrație al Mercedes-Benz Group AG, a subliniat importanța acestei tehnologii: „Steer-by-wire este un alt pas importnt către mobilitatea de mâine și suntem mândri că vom lansa un astfel de sistem în 2026.”
Beneficiile noii tehnologii
Schäfer a explicat că această inovație va oferi o experiență unică clienților, depășind simpla conducere. În combinație cu sistemele de conducere automatizată de nivel 3 SAE, va permite o experiență și mai captivantă.
Noul design al volanului
În paralel cu implementarea sistemului steer-by-wire, Mercedes-Benz va introduce un volan cu o formă neconvențională. Acesta va fi similar cu manșa unui avion, o tendință observată și la alți producători care au adoptat direcția digitală, cum ar fi Tesla sau Lexus. Noul sistem de direcție, utilizează un actuator integrat în volan și un actuator electromecanic între roți. Această configurație elimină necesitatea unei conexiuni mecanice tradiționale prin coloana de direcție.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_678150093a2c7b048c9b3ac3b9dc7edd.jpg)
Tehnologia steer-by-wire promite o manevrare mai ușoară a volanului și simplificarea manevrelor complexe, cum ar fi parcarea. Aceste îmbunătățiri vor contribui semnificativ la experiența de conducere, făcând-o mai confortabilă și mai eficientă.
Totodată, Mercedes a prezentat conceptul Vision V, un vehicul care ar putea redefini viitorul clasei V. Van-ul luxos și spectaculos ar putea deveni noul simbol de statut pe roți, depășind SUV-urile și limuzinele în materie de eleganță cu un cinema la bord.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_e4b4232f58af577445869754a331d2e5.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_85f9c4e2f65bb18390880d7d61a1c746.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_caa2d1a37d9b04a5cefb63d6d8187641.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_772b2db3fbb26ef137a997575eed9546.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_329b64fb41da4ec62431c71e847520a7.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_40252b7be986e86d3ecbcd220000f122.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_a0eee7746cdee76510d27ef24529f285.jpg)