Investigația vine după ce grupul german Volkswagen au recunoscut în 2015 că a pus în circulație 11 milioane de vehicule care trișau la testele de poluare, iar emisiile reale de noxe sunt de până la 40 de ori mai mari decât în realitate.
Daimler este investigată atât în SUA, cât și în Germania pentru emisiile la motoarele diesel. Grupul a raportat pe bursă că investigațiile pot duce la penalități semnificative și rechemări în service.
Gigantul german a pus deja deoaparte 17,3 miliarde de dolari drept provizioane pentru mai multe probleme.
Ziarul german Bild am Sonntag a scris că documentele pe care le-a consultat arată că autoritățile americane au descoperit mai multe funcții într-un software care ajută Daimler să treacă testele de poluare, inclusiv posibilitatea ca filtrele de particule să se oprească după 26 de kilometri de condus.
O altă funcție aflată sub lupă permitea sistemului de neutralizare a emisiilor să recunoască dacă mașina era testată în funcșie de viteză sau accelerare.
Bild am Sonntag a mai citat și câteva emailuri ale unor ingineri Daimler, care puneau sub semnul întrebării dacă aceste funcții software sunt legale.
Ce spune Daimler
Un purtător de cuvânt al Daimler a refuzat să comenteze conținutul documentelor, afirmând că societatea cooperează pe deplin cu autoritățile americane și că a agreat pe deplin stricta confidențialitate în privința anchetei cu Departamentul Justiției.
Acesta a afirmat că autoritățile știu de existența documentelor în cauză. ”Documentele disponibile către Bild au fost selectate în mod evident pentru a fi lansate public astfel încât să afecteze Daimler și cei 290.000 de angajați ai săi”, a spus acesta.
Giganții Volkwagen, BMW și Daimler sunt acuzați și că au realizat un cartel atunci când au stabilit modalitățile tehnice de neutralizare a emisiilor.
Anterior, presa a scris că Daimler ar fi vândut un milion de mașini cu emisii peste limitele legale.