Centrala termica proprie, calculator de bord, harta GPS si radio cu CD player. Se poate apleca intr-o parte iar scaunul conducatorului poate fi reglat automat in functie de greutatea si dimensiunile celui care il ocupa. In cartea tehnica interiorul este denumit salon. Este atat de complex incat primul sau sofer este un inginer. Costa 188.000 de euro. Nu este un avion, ci primul dintre noile autobuze Mercedes ale RATB care a fost prezentat oficial ieri.
Noul autobuz e atat de complicat incat cu greu a fost omologat inca pentru soselele romanesti. Primaria promite insa ca pana in 2007 prin oras vor circula 500 de astfel de Mercedesuri.
Acum sase luni Primaria Capitalei organiza o licitatie pentru achizitionarea a 500 de autobuze noi. S-au prezentat doar doi competitori si nici unul nu a vrut sa asambleze masinile in tara. A castigat firma Mercedes, care a promis ca va aduce acelasi autobuz de care beneficiaza si locuitorii din Roma, Berlin, Londra, Paris si Madrid.
Primaria a platit aceste autobuze cu banii jos si acum le asteapta. 500 de autobuze Mercedes in schimbul a 94 de milioane de euro. Contractul prevede o garantie de trei ani sau 250.000 de kilometri. Reprezentantii RATB spun ca este cel mai mare numar de autobuze de un singur tip livrat de Mercedes vreunei capitale europene. Autobuzul are o capacitate de 106 pasageri din care 27 pe scaune si restul in picioare. Vehiculul dispune si de o centrala termica proprie. Aceasta poate furniza 25 de grade Celsius constant in masina, asa ca bucurestenii vor avea un confort termic deosebit indiferent de anotimp.
O noutate absoluta pentru transportul in comun o reprezinta rampa de acces pentru persoanele cu handicap. In plus vehiculul este dotat cu un calculator amplasat pe bordul soferului, care limiteaza viteza maxima la 75 de km pe ora si depisteaza orice defectiune.
Bilet comun pentru RATB si metrou din toamna
Pana la sfarsitul anului metroul si RATB se vor uni sub numele de Autoritatea Metropolitana de Transport. Cu aceasta ocazie va fi introdus sistemul unic de taxare pe baza de cartela magnetica. Aparatele au fost deja achizitionate, dar softul pentru a citi cartelele nu este inca gata. Cartelele vor fi introduse cel mai probabil din toamna. “Abonamentele” magnetice vor fi insa de doua tipuri: nominale, gen card de identitate si nenominale cu numar fix de calatorii sau perioada de timp.
Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, a vrut sa se aseze pe locurile pentru handicapati sau femei cu copii. Grijuliu cu imaginea sa, el a sarit ca ars si a trecut alaturi. Despre autobuz a declarat ca va fi introdus “in zonele care merita”. Adica nu in cartiere ca Ferentari sau Rahova.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro