Ministrul a afirmat în cadrul dezbaterii din Parlament, cu reprezentanții comisiei de Transporturi și membrii companiilor care derulează proiecte de infrastructură, în special autostrăzi, că pe parcurul lunii martie va operaționaliza acest comitet interministerail, condus de Ministerul Transporturilor”.
Șova a menționat că are toată susținerea politică pentru acest proiect.
”Am înțeles că ar fi nevoie ca reglementările care privesc supracontractarea din partea companiei să fie modificate, în sensul de a ajunge până la 190-200% din valoarea bugetată, de așa manieră încât să lansăm mai multe proiectele și aceste proiecte să fie finanțate în funcție de viteza cu care avansează”, a mai spus ministrul.
Ministrul a mai spus că dorește să nu se mai deschisă nicio procedură de achiziție publică fără să fie îndeplinite toate condiționalitățile legale.
”Nu cred că este nicio mulțumire, nici pentru cetățeni și nici pentru minister, să deschidem șantiere pe care mai apoi nu le putem recepționa”, a mai spus ministrul Lucian Șova.
El le-a mai spus reprezentanților marilor companii ”că în România, prețul kilometrului de autostradă este asemănător cu prețul din alte țări cu care ne putem compara și întârzierile care nu sunt generate de surprize biocratice sau pe care nu le pot evalua înainte de deschiderea unui șantier nu mai pot fi tolerate”.
Vicepreședintele comisiei de Transporturi, Sorin Bota (PSD) a precizat în cadrul discuției că România a promis 1% din PIB pentru Transporturi, când a negociat aderarea la UE, iar rectificarea negativă are loc anual, pe Ministerul Tranporturilor, pentru că nu se pot cheltui banii și nu se lucrează.
”Suntem la 50% din programul pe care România l-a propus pentru alocarea de fonduri nerambursabile, astfel încât infrastructura noastră să fie la nivel european”, a spus Bota, arătând că o problemă o constituie și subcontractarea, care inițial a fost doar 48%, iar ulterior a fost scoasă din legislație.
Și deputatul PSD Cătălin Rădulescu a declarat că au existat sesizări la comisie din partea companiilor că nu pot face lucrările din cauza legislației, din cauza CNAIR, sau din cauza studiilor de fezabilitate, care nu sunt bune sau sunt proaste.
”Cel puțin din partea mea, ca vicepreședinte, de acum încolo, va fi toleranță zero. Vreau să înțelegi că sunteți în România și s-au terminat vremurile când ambasadorrii făceau loby pentru anumite companii”, a mai declarat Rădulescu, precizând că s-ar putea face un ”black list, în care companiile cu probleme să nu mai poată participa la licitațiile publice”.
”Să tratați firmele subcontractoare cum trebuie, că v-ați bătut joc, nu le-ați plătit. Vom face legislație, ca atunci când cereți bani, să se verifice. Ați venit cu zece ingineri, ați luat birourile și lucrările, cu subantreprenori români, pe care i-ați tratat cum i-ați tratat”, a răbufnit deputatul PSD.
Citește și: VIDEO/Forța din spatele frumuseții: soția hair-stilistului Cristi Pascu e șefă de șantier și știe totul despre betoane