Să fii însoţitor de bord înseamnă să fii responsabil cu siguranţa şi cu securitatea pasagerilor de la bordul unui avion. Anul trecut, în decembrie, compania Emirates, din Dubai, a făcut recrutări din România. Peste 4.000 de persoane s-au luptat pentru 15 locuri. Sâmbătă, pe 22 ianuarie, compania Qatar va face, de asemenea, selecţii. “Săptămâna aceasta, la noi, au loc înscrieri. Mai asigurăm şi cursuri de pilotaj şi de mecanici pentru aeronave. Cei interesaţi găsesc detaliile la www.scoala deaviatie.ro”, ne-a zis Mihaela Pârvu, brand managerul unităţii de profil, Fly Level. Aici, preţul total al cursurilor pentru o licenţă de însoţitor de bord se poate ridica la 3.000 de euro.

Lor li s-a îndeplinit visul 

Libertatea a stat de vorbă cu câţiva dintre absolvenţii ultimei promoţii de la Fly Level. Cursanţii au devenit însoţitori de bord la Tarom, Blue Air sau Carpatair.

Zabava Elena : “E nevoie de maximă seriozitate şi de profesionalism. E una din cele mai frumoase meserii, avem oportunitatea de a descoperi lumea”.

Dragomir Smaranda: “Nici un zbor nu seamănă cu altul, iar însoţitorii de bord trebuie să facă faţă, în fiecare zi, unor noi situaţii. Această meserie este pentru persoanele dinamice, spontane, hotărâte şi care au capacitatea de a reacţiona prompt în situaţii critice”.

Alexandra Găişteanu: “Trebuie să fii pregătit şi să ştii să faci faţă oricărei situaţii, întotdeauna să fii politicos, plin de încredere şi amabil”.

În străinătate se câştigă şi mai bine

În afara faptului că personalul navigant călătoreşte având posibilitatea să vadă o groază de locuri noi, nici factorul financiar nu este de neglijat. În România, salariul mediu al unei stewardese e de 1.500 de euro, iar în străinătate, de circa 2.500 €.

Urmărește-ne pe Google News