„Astăzi vă împărtășesc unele dintre cele mai dificile schimbări pe care le-am făcut în istoria Meta. Am decis să reduc dimensiunea echipei noastre cu aproximativ 13% și să las peste 11.000 dintre angajații noștri talentați să plece”, a transmis directorul executiv al Meta, Mark Zuckerberg, într-un comunicat.

De la fondarea Facebook, în 2004, companie devenită ulterior Meta, au fost făcute angajări în mod constant, astfel că la finalul lunii septembrie, s-a ajuns la cel mai mare număr de salariați – 87.314 persoane.

Zuckerberg a explicat că s-a ajuns la decizia de a renunța la 13% din personal după ce la începutul pandemiei de COVID, „lumea s-a mutat rapid în online, iar creșterea comerțului electronic a dus la o creștere uriașă a veniturilor”. Atunci, mulți specialiști, inclusiv Zuckerberg, au estimat că această creștere va continua și după încheierea pandemiei, astfel că investițiile au fost crescute în mod semnificativ.

Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat așa cum mă așteptam. Nu numai că comerțul online a revenit la tendințele anterioare, dar recesiunea macroeconomică, creșterea concurenței și pierderea de publicitate au făcut ca veniturile noastre să fie mult mai mici decât mă așteptam. Am înțeles greșit și îmi asum responsabilitatea pentru asta.

Mark Zuckerberg, șeful Meta:

În aceste condiții, Mark Zuckerberg spune că mai multe resurse au fost transferate către un număr redus de domenii a căror creștere este prioritară, precum inteligența artificială, anunțurile, platformele de afaceri și viziunea pe termen lung pentru metavers.

„Am redus costurile pentru întreaga afacere, inclusiv bugetele, avantajele și reducerea amprentei noastre imobiliare. Restructurăm echipe pentru a ne crește eficiența”, continuă mesajul lui Zuckerberg.

El mai precizează că unele departamente vor fi afectate mai mult decât altele de disponibilizări. De exemplu, zona de recrutare „va fi afectată în mod disproporționat, pentru că plănuim să angajăm mai puțini oameni anul viitor”.

Totodată, măsura de înghețare a angajărilor va fi extinsă până în primul trimestru din 2023, cu un număr mic de excepții.

Pentru angajații care vor fi concediați, Meta va plăti 16 săptămâni de salariu de bază plus două săptămâni suplimentare pentru fiecare an de serviciu, precum și toate concediile plătite rămase. De asemenea, angajații afectați își vor primi acțiunile care urmau să le fie acordate pe 15 noiembrie și o acoperire de asistență medicală timp de șase luni.

Compania se confruntă cu dificultăți financiare în timp ce încearcă să dezvolte noua parte a afacerii, așa-numitul metavers. Iar totul are loc pe fondul încetinirii economiei globale, al unui declin al publicității digitale, care este principala sursă de venituri a companiei.

Luna trecută, Meta a înregistrat o scădere de 50% a profiturilor trimestriale.

 
 

Urmărește-ne pe Google News