Este vorba despre a doua rundă de concedieri masive, după cea din luna noiembrie când a fost anunțată disponibilizarea a 11.000 de angajați.
Concedierile vor afecta echipa de recrutare, începând din această săptămână, urmând o restructurare a grupurilor tehnologice și de afaceri care va avea loc în aprilie și mai, a explicat Zuckerberg într-o notă postată pe site-ul companiei.
Meta intenționează, de asemenea, să închidă aproximativ 5.000 de postări legate de locuri de muncă încă neocupate, a mai anunțat șeful companiei.
Concedierile vin după ani în care compania a făcut angajări într-un ritm vertiginos, precizează publicația citată, menționând că, de-a lungul anilor, Meta a făcut recrutări de personal pe măsură ce familia sa de aplicații, care include și WhatsApp, a devenit populară în toată lumea.
Pandemia de coronavirus a supraalimentat utilizarea aplicațiilor mobile, ducând la o creștere mai mare, astfel că, la apogeul său Meta avea 87.000 de angajați cu normă întreagă.
Dar, pe măsură ce au apărut probleme în economia globală și piețele de publicitate digitală s-au contractat anul trecut, Zuckerberg a început să ia măsuri, anunțând renunțarea la unele avantaje ale salariaților și concedieri.
Șeful Meta a explicat în luna februarie că nu dorește o supraîncărcare a companiei cu un nivel de management mediu sau „manageri care să conducă alți manageri”. De asemenea, Zuckerberg a spus că și-a asumat responsabilitatea pentru disponibilizările de anul trecut, dând vina pe zelul său pentru angajarea de personal în contextul creșterii utilizării aplicațiilor la începutul pandemiei.
Meta se confruntă cu mai multe provocări în această perioadă, mai notează New York Times, care menționează o încetinire a reclamelor digitale și modificările de confidențialitate ale Apple la sistemul său de operare mobil, care au restricționat capacitatea Meta de a colecta date despre utilizatorii de iPhone astfel încât aceștia să primească reclame țintite.
De asemenea, compania se confruntă cu o concurență puternică din partea TikTok, platformă a cărei popularitate a crescut puternic în ultimii ani.
În același timp, Meta se află în mijlocul unei tranziții dificile pentru a deveni o companie din „metavers” care să conecteze oamenii la o lume digitală prin căști și aplicații de realitate virtuală.
Foto: Hepta