Cei 14 arestați, cu vârste cuprinse între 17 și 55 de ani și de naționalitate rusă, română, moldovenească și ucraineană, sunt acuzați că sunt acuzați de infracțiunile de apartenență la o organizație criminală, jaf cu forță documentară și fals în acte.
Potrivit primelor estimări, pagubele economice pe care le-au cauzat cu toate jafurile lor ar putea depăși trei milioane de euro. Mai exact, cel puțin 56 de jafuri li se atribuie în șase luni, potrivit Poliției, care stabilește acest prejudiciu economic cauzat la 3.250.000 de euro.
Grupul de infractori dispunea de mijloace tehnice sofisticate cu care au trecut de sistemele de securitate ale vehiculelor de lux, în mai puțin de două minute, la fiecare dintre mașinile furate. Jammere, dispozitive pentru dezactivarea camerelor de securitate și a telefoanelor prin sateli tau fost unele dintre cele mai utilizate instrumente pentru a evita ca poliția să le dea de urmă.
Metoda Ikea și acte false pentru transporturile transfrontaliere
Metoda folosită de hoți pentru a scoate apoi vehiculele din Spania e una extrem de minuțioasă. Beneficiind de serviciile unor mecanici auto extrem de bine pregătiți, hoții dezmembrau fiecare mașină până la ultimul șurub. Fiecărei mașini i s-a atribuit apoi o foaie de dezasamblare pe care erau trecute cutiile în care se aflau diferitele părți. Astfel se evita confuzia la reasamblare.
Un sistem rudimentar, dar eficient, care a facilitat asamblarea la mii de kilometri distanță, cu ajutorul unui manual special de instrucțiuni într-un caiet scris de mână. „A fost ca atunci când cineva cumpără o piesă de mobilier de la Ikea și o asamblează acasă.”, a povestit unul dintre polițiștii care a luat parte la acțiune.
Banda avea o semiremorcă cu cinci osii, de mare capacitate, în care încărca piesele fiecărei mașini și o trimitea în Ucraina, unde era reasamblată și apoi vândută. La trecerile de frontieră aveau facturi false pentru piese.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 3În momentul arestării celor 14 persoane, la Malaga, agenții au găsit două vehicule de ultimă generație și mai multe piese ale altor mărci de vehicule de lux care fuseseră dezmembrate.
În timpul perchezițiilor ulterioare, au mai fost găsite șase rezervoare de combustibil, 32 de motoare, 24 de cutii de viteze, 29 de unități de comandă, 16 uși, 18 roți, șase baterii, șase radiatoare, șase trape de acoperiș, două acoperișuri tăiate, 20 de scaune, plafoane, geamuri din față, pedale, lumini, roți dințate și instrumente de lucru ale mecanicilor auto.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro