Cuprins:
Un specialist de la o firmă de anvelope din Iași a explicat, pentru sursa citată, că aceste substanțe, în loc să protejeze anvelopa, afectează, de fapt, aderența și cresc riscul de accidente, mai ales pe carosabil umed.
Umflarea anvelopelor cu azot
O altă metodă discutată este umflarea anvelopelor cu azot. Această practică este adesea considerată o modalitate de a reduce consumul de combustibil. Cu toate acestea, beneficiile reale sunt mai puțin semnificative decât se crede în general.
Cristi Manole, expert în domeniu, a spus pentru sursa citată: „Utilizarea azotului în loc de aer în anvelope poate aduce câteva avantaje, dar impactul asupra consumului de combustibil este destul de mic. Azotul, având molecule mai mari decât oxigenul, reduce pierderile de presiune în timp și menține o presiune mai constantă.
Aceasta poate duce la o uzură mai uniformă și la o performanță mai bună a vehiculului, ceea ce ar putea contribui într-o mică măsură la creșterea eficienței combustibilului. Totuși, beneficiile majore ale azotului sunt legate mai mult de siguranța și longevitatea anvelopelor decât de economii majore de combustibil.”
Calitatea drumurilor și durata de viață a anvelopelor
Expertul menționează că drumurile perfect netede ar contribui la o durată de viață mai mare a anvelopelor. Suprafețele uniforme reduc uzura inegală, iar anvelopele nu ar mai fi expuse impactului constant cu gropile și denivelările.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_8c119e9440b7b20f1f33374eaeeda349.jpg)
Recomandări pentru prelungirea vieții anvelopelor
Specialistul ieșean a oferit câteva sfaturi practice: „Pentru a prelungi viața anvelopelor, este esențial să menținem presiunea corectă, să verificăm aliniamentul roților și să evităm frânările și accelerările bruște. În plus, rotirea regulată a anvelopelor asigură o uzură uniformă, iar evitarea încărcării excesive a vehiculului previne uzura prematură.”
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_9c23ad4c52f8793e305c577f100bb7c3.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_2eb73a1ea3663c008126011fd7f12eb4.webp)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_d14a138df761ff7b57dd3718a56ad73d.png)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_35fe3b8ec4a5fba630ebf3caeac34470.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_8bec86fcdbbeba53638e0ac08bf8c07f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_8ade19b3d3f553fcadc281af11ef8b8c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_6ac90b2c91b54fce5783e9737b44d64a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_a1dbf870ba9ad125c49b60bc1740fb3d.jpg)