Cuprins:
Constructorul Gulermak este cel care a cumpărat cele două mașini de tip Earth Pressure Balance (EPB) pentru săparea tunelurilor la metroul din Cluj.
Mașinăriile tip TMBs (Tunnel Boring Machines) au trecut testele de recepție în fabrică, potrivit informațiilor publicate de companie pe LinkedIn.
Cârtițele vor fi duse la Cluj printr-un transport rutier agabaritic
Nava cargo Tian Qi, care transportă utilajele, a plecat din portul Taicang, din China, pe 5 noiembrie și ar fi ajuns în Portul Constanța pe 7 decembrie.
După descărcarea din port, cârtițele care vor săpa la metrou vor fi duse la Cluj printr-un transport rutier agabaritic.
Primăria estimează că ele vor ajunge în municipiul Cluj la începutul anului 2025 cel mai probabil, conform estimărilor.
Săparea tunelurilor la metroul din Cluj, în aprilie 2025
Montarea utilajelor pe șantier va dura aproximativ trei luni. Se preconizează că săparea efectivă a tunelurilor la metroul din Cluj va începe în aprilie 2025.
Cârtițele pentru metroul din Cluj sunt fabricate de China Railway Construction Heavy Industry (CRCHI) și China Railway 14th Bureau Group.
Constructorul metroului clujean a publicat o imagine cu una dintre cârtițele care vor săpa la metroul din Cluj, mașina fiind vopsită în culorile drapelului românesc.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro