Angajaţii Uzinei de Reparaţii pentru metrou sunt mecanicii nemulțumiți de salarii și condițiile de muncă. Contractul colectiv de muncă a expirat, au pierdut o serie de drepturi iar aceștia sunt îngrijorați cu privire la ce le rezervă viitorul. Aceștia sunt acum angajații unei companii franceze, Alstom, a explicat preşedintele Unităţii – Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Rădoi.
Conflictul de muncă cu angajatorul Alstom poate ajunge până la greva generală, a precizat miercuri preşedintele sindicatului de la uzina care efectuează lucrările de reparaţii pentru ramele de metrou, Cristian Budu, potrivit Digi24.
Însă, dacă mecanicii de întreținere nu lucrează, metroul nu mai poate circula, a explicat Ion Rădoi.
„Metroul va circula o zi-două, după care, ca urmare a faptului că nu se fac intervenţiile, reparaţiile şi toate celelalte, vom trage trenurile pe dreapta şi se închide metroul. Să nu uităm că în conformitate cu legea, nu numai ei, ci şi noi toţi ceilalţi avem dreptul la grevă de solidaritate, care, ce-i drept, nu poate să depăşească opt ore, dar o facem cu brio”, a mai spus Ion Rădoi.
Etapa imediată este concilierea cu reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă.
„Suntem în conflict cu dânşii (cu Alstom – n. r.), avem tabele de semnături, avem dosare depuse la ITM, prin care solicităm concilierea. Mandatul încredinţat de angajaţii noştri este acela de a merge până la capăt, inclusiv cu greva de avertisment, inclusiv cu greva generală, dacă vineri, adică pe data de 13 decembrie, nu ajungem la un consens cu dânşii în ceea ce priveşte câteva propuneri de modificări ale prevederilor contractului colectiv de muncă, cât şi a salariilor”, a menţionat preşedintele sindicatului de la Uzina de Reparaţii pentru metrou, Cristian Budu.
Acesta a precizat că vineri va avea loc discuţia cu reprezentantul ITM, iar în cazul lipsei obţinerii unui consens există posibilitatea declanşării grevei.
„Vineri avem programată concilierea cu reprezentantul ITM, conciliere care ar putea să se termine cu un acord, în situaţia în care vom ajunge la un consens – solicitările noastre, plus acceptul dânşilor. Din efectivul de 360 de angajaţi pe proiectul Metrorex, 273 şi-au exprimat opţiunea (de declanşare a conflictului de muncă – n. r.) prin semnătură, vorbim de membri de sindicat. Diferenţa până la 360 nu sunt oameni care nu au dorit să facă pasul acesta, ci la momentul sondajului erau în concedii de odihnă, concedii medicale, deci la revenire ei vor avea posibilitatea să opteze. Dar vă spunem că suntem hotărâţi să mergem mai departe pentru a ne apăra drepturile, drepturi pe care în decursul acestor 15-17 ani (Alstom – n. r.) a avut grijă să ni le diminueze, menţionând că sunt o multinaţională şi au alte principii”, a explicat Cristian Budu.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro