Angajaţii Uzinei de Reparaţii pentru metrou sunt mecanicii
nemulțumiți de salarii și condițiile de muncă. Contractul
colectiv de muncă a expirat, au pierdut o serie de drepturi iar
aceștia sunt îngrijorați cu privire la ce le rezervă viitorul.
Aceștia sunt acum angajații unei companii franceze, Alstom, a
explicat preşedintele Unităţii – Sindicatul Liber din Metrou
(USLM), Ion Rădoi.

Conflictul de muncă cu angajatorul Alstom poate ajunge până la greva generală, a precizat miercuri preşedintele sindicatului de la uzina care efectuează lucrările de reparaţii pentru ramele de metrou, Cristian Budu, potrivit Digi24.

Însă, dacă mecanicii de întreținere nu lucrează, metroul nu
mai poate circula, a explicat Ion Rădoi.

„Metroul va circula o zi-două, după care, ca urmare a faptului
că nu se fac intervenţiile, reparaţiile şi toate celelalte, vom
trage trenurile pe dreapta şi se închide metroul. Să nu uităm că
în conformitate cu legea, nu numai ei, ci şi noi toţi ceilalţi
avem dreptul la grevă de solidaritate, care, ce-i drept, nu poate să
depăşească opt ore, dar o facem cu brio”, a mai spus Ion
Rădoi.

Etapa imediată este concilierea cu reprezentanții
Inspectoratului Teritorial de Muncă.

„Suntem în conflict cu dânşii (cu Alstom – n. r.), avem
tabele de semnături, avem dosare depuse la ITM, prin care solicităm
concilierea. Mandatul încredinţat de angajaţii noştri este acela
de a merge până la capăt, inclusiv cu greva de avertisment,
inclusiv cu greva generală, dacă vineri, adică pe data de 13
decembrie, nu ajungem la un consens cu dânşii în ceea ce priveşte
câteva propuneri de modificări ale prevederilor contractului
colectiv de muncă, cât şi a salariilor”, a menţionat
preşedintele sindicatului de la Uzina de Reparaţii pentru metrou,
Cristian Budu.

Acesta a precizat că vineri va avea loc discuţia cu
reprezentantul ITM, iar în cazul lipsei obţinerii unui consens
există posibilitatea declanşării grevei.

„Vineri avem programată concilierea cu reprezentantul ITM,
conciliere care ar putea să se termine cu un acord, în situaţia în
care vom ajunge la un consens – solicitările noastre, plus acceptul
dânşilor. Din efectivul de 360 de angajaţi pe proiectul Metrorex,
273 şi-au exprimat opţiunea (de declanşare a conflictului de muncă
– n. r.) prin semnătură, vorbim de membri de sindicat. Diferenţa
până la 360 nu sunt oameni care nu au dorit să facă pasul acesta,
ci la momentul sondajului erau în concedii de odihnă, concedii
medicale, deci la revenire ei vor avea posibilitatea să opteze. Dar
vă spunem că suntem hotărâţi să mergem mai departe pentru a ne
apăra drepturile, drepturi pe care în decursul acestor 15-17 ani
(Alstom – n. r.) a avut grijă să ni le diminueze, menţionând că
sunt o multinaţională şi au alte principii”, a explicat
Cristian Budu.

 
 

Urmărește-ne pe Google News