Cele două oferte pentru construirea metroului din Cluj sunt de la două asocieri conduse de constructorii Gurermak și Dogus, potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
Lista ofertanților din SEAP:
- Asocierea Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (Leader), ARCADA COMPANY, GÜLERMAK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ,S.C. Alstom Transport S.A
- Asocierea DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Leader), Tekfen İnşaat ve Tesisat A.Ş. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.)
Gulermak a construit 17,5 km de linie la metroul din Istanbul, iar Dogus a lucrat la metroul din Istanbul, a notat Economedia.
Licitația pentru metroul din Cluj a fost deblocată, după ce fusese suspendată pentru actualizarea valorii contractului. Astfel, valoarea estimată a achiziției a crescut de la 6,665 miliarde de lei fără TVA până la 9,064 miliarde de lei fără TVA.
Contractul prevede proiectare și execuție lucrări de infrastructură, automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj, iar durata lucrărilor a fost estimată la 96 de luni, adică 8 ani.
Proiectul Magistrala I de metrou Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km și va avea 19 stații subterane și un depou suprateran. Proiectul va fi finanțat din PNRR.