Lămâie şi grapefruit pentru „energie”, santal pentru „bună dispoziţie” sau trandafir şi pepene galben pentru „relaxare”: compania Wiener Linien a răspândit experimental o serie de arome pe două linii de metrou în luna iulie.
După o lună de testare, utilizatorii au dat verdictul, majoritatea pronunţându-se împotriva acestei iniţiative, cu 21.000 voturi la 16.000 într-o consultare online, a recunoscut municipalitatea.
De fapt, se pare că „vienezii şi vienezele sunt mulţumiţi de mirosul metroului”, a remarcat Wiener Linien, adăugând că este în continuare în căutare constantă de idei inovatoare pentru a promova transportul public.
Anul trecut, regia a impus cu succes interdicţia de a mânca în metrou, în contextul în care mai mulţi utilizatori s-au plâns de cât de des miroase în garnituri a kebab şi pizza.
Cunoscută la nivel mondial pentru curăţenia şi fiabilitatea sa, reţeaua de transport din Viena este folosită zilnic de 2,6 milioane de utilizatori.
Aproape jumătate din cei 1,9 milioane de locuitori (822.000 de utilizatori) ai capitalei austriece deţin un card de transport anual, ale cărui vânzări au crescut după ce municipalitatea de stânga a redus preţul acestuia la 365 de euro în 2012. În prezent, numărul de carduri anuale l-a depăşit pe cel al maşinilor din capitală.