Cuprins:
O rețea feroviară ca un metrou continental
Deși trenurile de mare viteză au devenit din ce într-o mai populare, sistemul feroviar european este în continuare fragmentat, ineficient și lent. Starline vrea să schimbe această realitate, creând o rețea similară unui metrou, dar la nivel continental.
Cu viteze de 300-400 km/h, noul sistem promite să revoluționeze transportul, oferind o alternativă rapidă și ecologică la avioane și autoturisme.
„Un sistem feroviar integrat nu mai este doar o chestiune de comoditate, ci o necesitate strategică pentru Europa”, afirmă inițiatorii proiectului.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/04/harta-metrou-european-foto-europa-eu-1024x597.jpg)
Foto: Europe.eu
Ideea este ca distanțele să fie percepute diferit, iar orașele europene să fie mai accesibile ca niciodată.
Călătorii mai rapide și mai confortabile
Cu acest sistem, un drum de la Helsinki la Berlin ar dura doar cinci ore, comparativ cu o zi întreagă cât este necesar acum. Traseele vor fi concepute astfel încât să reducă la minimum timpul pierdut în stații sau pe rute ocolitoare.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_37818ca027ab35030c7d7421b7382832.jpg)
Trenurile nu vor avea clase, ci vor oferi spații pentru diverse nevoi, de la zone de lucru la compartimente dedicate familiilor. Stațiile vor fi construite în apropierea marilor orașe și vor fi conectate la transportul urban existent. Acestea nu vor fi doar puncte de tranzit, ci și centre culturale, cu restaurante, magazine și chiar spații pentru evenimente.
Impactul ecologic și viitorul proiectului
Un alt avantaj major ar fi reducerea emisiilor de carbon. Transportul generează aproximativ 29% din emisiile totale de gaze cu efect de seră din UE, iar acest sistem ar putea contribui la atingerea obiectivelor de neutralitate climatică până în 2050.
Finanțarea proiectului ar urma să fie publică, iar administrarea să fie realizată de companiile naționale de cale ferată sub supravegherea unei noi autorități europene.

Monseur • 02.04.2025, 17:19
Doar daca vin altii sa refaca infrastructura din Romania, ca ai nostri n-au fost in stare in 35 de ani sa faca trenurile de calatori sa mearga mai repede de 45 de Km/h si cele de marfa 16 Km/h.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_4a80529caa4234fd4510124f58db2316.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_be8089c016dc48c917e7c11481fc7f38.webp)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_73d4e4db3243ae75970c7f920b5e7174.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_dbdbce27dcc0235ad2e509b7a89215d9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_5eeb01d9ba3d5ca35c061a5390046e27.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_16ec5a3fc4b455fc37db7e5f23bbffd5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_679709e0b14e882c5d97ac291281565d.jpg)