Magistrala 6 va face legătura dintre rețeaua de metrou a municipiului București cu cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni,
„Documentaţia pentru licitaţie este pregătită, noi am transmis-o la JICA pentru a obţine un aviz conform acordului de împrumut încheiat de România cu Guvernul Japoniei prin agenţia JICA. În momentul la care dânşii vor aviza documentaţia, noi putem să încărcăm în sistemul electronic al achiziţiilor publice şi după ce va fi validă de ANAP putem demara procedura lucrărilor de structură. Depindem de acest aviz. Documentaţia e gata pentru demararea achiziţiei lucrărilor de structură”, a declarat, pentru Mediafax, Marin Aldea, directorul general al Metrorex.
Agenția Internațională de Cooperare a Japoniei au avut la sfârșitul lunii octombrie mai multe discuții cu reprezentanții Ministerului Transporturilor cu privire la proiectul Magistralei 6 de metrou – 1 mai – Otopeni, se arată într-un comunicat al Metrorex.
Reprezentanții JICA la București au discutat, la București, despre stadiul în care se află implementarea proiectului „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional – Henri Coandă”, proiect cofinanţat prin acordul de împrumut semnat la Tokyo, în data de 10 martie 2010 între România şi JICA.
„Reprezentanţii Agenţiei Internaţionale de Cooperare a Japoniei au purtat discuţii cu reprezentanţii conducerii Ministerului Transporturilor: Secretarul de Stat, Ninel Cercel, Secretarul de Stat, Maria Magdalena Grigore, directorii direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor, conducerea Ministerului Finanţelor Publice, Directorul General al Metrorex, Marin Aldea şi reprezentanţi ai Metrorex, precum şi reprezentanţi ai consultanţilor proiectului şi al altor instituţii implicate în acest proiect”, se arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, proiectul pentru linia de metrou spre Otopeni a parcurs, până în momentul de față, mai multe etape aprobate de autorități printr-o serie de acte normative. Este vorba despre indicatorii tehnico-economiei și despre Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti – Ilfov.
Mai mult, pe data de 20 iulie 2017 a intrat în vigoare Hotărârea de Guvern nr. 496/2017 cu privire la declanşarea procedurilor de expropriere pentru construirea liniei de metrou spre Otopeni.
„Urmează continuarea proiectului printr-o serie de acţiuni specifice etapei de licitaţie pentru execuţia lucrărilor de structură”, se mai arată în comunicat.
Proiectului Magistralei 6 de metrou a fost aprobat în principalele strategii de transport. Este vorba despre Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 Bucureşti-Ilfov, Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 şi Master Planul General de Transport.
Valoarea totală a investiţiei pentru reţeaua de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni este de 5,29 miliarde de lei, inclusiv TVA, lungimea totală fiind de 16 km, conform Mediafax.
Investiţia este finanţată prin Acordul de Împrumut ROM P5 din martie 2010 încheiat între România şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei (JICA) în valoare de 41.870 de milioane de yeni japonezi (aproape 320 de milioane de euro). Acest împrumut este acordat în condiţii de 1,7% dobândă anuală şi cu perioada de rambursare începând cu 2017.
Valoarea acoperă în întregime serviciile de consultanţă şi de supervizare a lucrărilor şi aproape 33% din valoarea aferentă lucrărilor de execuţie.
Citește și STUDIU. În România, sunt mai mulți bărbați grași decât femei supraponerale. Nici unii, nici alții nu prea vor să facă sport