Avertismentul său vine în contextul în care prețurile biletelor au crescut în Europa și SUA vara aceasta, pe fondul revenirii din pandemiei și a creșterii cererii, iar unele companii aeriene au redus capacitatea din cauza lipsei de personal.
„A devenit prea ieftin pentru ceea ce este. Mi se pare absurd ca de fiecare dată când zbor la Stansted, călătoria cu trenul în centrul Londrei să fie mai scumpă decât biletul de avion”, a spus Michael O’Leary.
O’Leary a declarat că se așteaptă ca o combinație de prețuri mari la petrolul și taxe de mediu să crească tariful mediu Ryanair de la 40 de euro la 50-60 de euro pe termen mediu.
O’Leary este unul dintre primii șefi de companii aeriene care au avertizat cu privire la o creștere a tarifelor pe termen lung. Compania aeriană irlandeză își acoperise cea mai mare parte a necesarului viitor de combustibil pentru restul acestui an la un cost de 65 de dolari pe baril înainte ca Rusia să invadeze Ucraina, salvând-o de cel mai grav impact al creșterii bruște a prețurilor.
Cu toate acestea, șeful Ryanair crede că tarifele vor crește, deoarece se așteaptă ca prețul petrolului să rămână „structural mai mare” în următorii patru sau cinci ani, „până când ne vom putea rupe de petrolul și gazele rusești”.
Între timp, pe mai multe aeroporturi din Europa e haos. Aeroportul Heathrow din Londra se confruntă din iunie cu o „criză a bagajelor” din cauza lipsei de personal. Problemele au continuat și joi și vineri, când pasagerii s-au plâns de cozile lungi, de zborurile anulate și de bagajele pierdute.
La București, Aeroportul Henri Coandă a înregistrat joi 56 de curse întârziate, iar un zbor al Wizz Air București-Bari a stârnit revolta pasagerilor.
Vineri, ANPC a anunțat o investigație la companii aeriene care activează pe teritoriul României, printre care Wizz Air și Ryanair.