• Operatorii de microbuze din judeţul Ilfov opresc transportul public de călători de la 1 noiembrie.

  • Ei cer prelungirea licenţelor de transport cu cel puţin un an.

  • STB ar urma să introducă liniile preorăşeneşti de la 1 ianuarie.

  • Transportatorii susţin că nu îşi pot recupera astfel investiţiile făcute în autobuzele urbane noi.

  • Contactat de ziar, preşedintele CJ Ilfov, Marian Petrache, susţine că „de la 1 noiembrie vom fi capabili să preluăm toate liniile de transport, în condiţii mai grele”.

  • Aproape un milion de persoane fac zilnic naveta între Bucureşti şi Ilfov.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România(C.O.T.A.R.) a notificat Consiliul Judeţean Ilfov că începând cu 1 noiembrie 2018 operatorii de maxi-taxi care fac legătura între Capitală şi zona metropolitană vor trage maşinile pe dreapta.

Principalul motiv, susţin aceştia, îl reprezintă investiţiile nerecuperate în autobuzele urbane achiziţionate în 2014.

Vehiculele ar fi trebuit să circule în urma unei noi licitaţii pentru licenţele de transport.

De la 1 ianuarie, Primaria Generală şi Consiliul Judeţean Ilfov au anunţat că vor introduce un sistem public de transport integrat dar şi un bilet unic pe 67 de noi linii preorăşeneşti.

În 2013 s-a discutat despre înlocuirea sistemului maxi-taxi cu autobuze urbane, urmând să se facă o licitaţie. Am investit în autobuzele urbane şi cu două zile înainte licitaţia a fost suspendată prin instanţa de judecată. De atunci, noi cu maşinile cumpărate, plătim leasingul fără să încasăm bani„, explică pentru Libertatea reprezentatul COTAR, Gabriel Otet.

Liberatatea a dezvăluit în luna mai că licitaţia a fost suspendată în urma unor acţiuni în instanţă deschise chiar de către operatorii privaţi de transport.

Contactat de ziar, preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Marian Petrache, susţine că de la 1 noiembrie Societatea de Transport Public Bucureşti este capabilă să preia liniile de transport preorăşeneşti, însă „în condiţii mai grele”.

„Nu e important dacă au achiziţionat sau nu aceste autobuze noi. Ei ştiau care este poziţia Consiliul Judeţean din 2014 cu privire la acest serviciu de transport public unic. Nu e o nouate. Nu au fost luaţi prin surprindere. (…) Ei dacă faceau un transport public civilizat poate că nu se ajungea aici. Depindem de cât de repede vin maşinile cumpărate de Primaria Capitalei. În mod normal noi trebuia să fim gata şi la 1 ianuarie să le avem pe toate. Trebuia o perioadă să circulam în paralel şi noi si liniile private până la 1 ianuarie”, a explicat Petrache.

Transportul de persoane din judeţul Ilfov către şi dinspre Bucureşti înseamnă astăzi, în mare parte, microbuze aglomerate, care nu opresc în staţii prestabilitate şi care au o stare tehnică cel puţin discutabilă.

Recent, un microbuz al liniei 445 Pipera-Tunari a luat foc în mers pe șoseaua Pipera din nordul Capitalei.

Aproape un milion de persoane fac naveta în timpul săptămânii în regiunea Bucureşti-Ilfov.


CITEŞTE ŞI:

INVESTIGAȚIE EXCLUSIVĂ/ Pedofilul care se plimba nestingherit prin fața școlii l-a determinat pe avocatul Fesan din Bacău să propună un proiect de lege, inițiat apoi de deputata Bîzgan și votat luni în Senat!

Dezvăluire spectaculoasă despre accidentarea Simonei Halep. „Are legătură cu partea mentală”. „Libertatea” a aflat care sunt suferințele liderului mondial

Joc pe calculator despre discriminare. Cine ajunge primul la finish: homosexualul, romul, punk-istul sau corporatistul?

 
 

Urmărește-ne pe Google News