Mai multe imagini care surprind condiţii de transport sub limita civilizaţiei au fost postate pe Facebook, în urma precipitaţilor de ieri. Mai multe persoane au semnalat faptul că în microbuzul în care se aflau ploua la fel ca afară.

“Astăzi am făcut duș in maxi-taxi, lumea se ridica in picioare ca le erau scaunele ude, nu stiai cum sa mai stai ca te uda din toate părțile..”, a scris un pasager.

“Asta se întâmplă că organele de control sunt aservite. Nu poţi să treci cu vederea aşa ceva. Până şi poliţia rutieră are competenţe . E vorba de siguranţa circulaţiei. Şi nu mă refer la câţiva picuri. O ruşine.”, a postat altcineva.

“Chiar nu citeşte nimeni care ar trebui să ia masuri postările astea?? :( :( sau sunt INDIFERENTI?!”, s-a arătat revoltată o altă persoană.

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 3

Probleme semnalate de pasageri vin pe fondul unora mult mai vechi. Linia 445, care leagă comună Tunari din Nordul Capitalei, prin oraşul Voluntari, de gura de metrou Pipera, care este operată de microbuze care aparţin societăţii Brebenel Impex SRL, controlată de consilier judeţean PSD de Ilfov George Daniel Leasa. În ultimii ani, nu de puține ori oamenii s-au revoltat din cauza condițiilor de transport. Printre acestea se numără faptul că microbuzele nu pleacă de la capetele traseului până când nu sunt umplute cu pasageri până la refuz, lipsa aerului condiţionat, şoferii agresivi care vorbesc la telefonul mobil sau fumează dar şi nerespectarea orarului curselor şi inexistenţa unor staţii prestabilite pentru opriri regulamentare.


EXCLUSIV | “Cartelul” maxi-taxi din judeţul Ilfov. Licitaţia rutelor metropolitane, blocată pentru că statul a vrut să urmărească microbuzele prin GPS


Patronul-consilier judeţean George Daniel Leasa declara în mai 2017 că de vină pentru această situaţie este un litigiu din instanţă privind licenţele de transport. “Nu este vina noastră, noi am dori să introducem maşini noi pe trasee. Aşteptăm să apară caietul de sarcini pentru licitaţia care se va ţine doar cu autobuze urbane. De la 1 ianuarie anul viitor (n.r. – 2018) se vor schimba complet lucrurile. O să vedeţi autobuze de ultimă generaţie, cu aer condiţionat, cu locuri în picioare, ca în Occident”, declara, acum un an, consilierul judeţean reporterilor HotNews.ro care au dezvăluit şi faptul că soţia acestuia este consilier local ales pe listele PSD la Primăria Voluntari.

Timpul trece, rablele rămân


Între timp, situaţia nu s-a schimbat cu nimic. Paradoxal, licitaţia blocată reprezintă pentru operatori garanţia profitului: nu sunt făcute investiţii iar concurenţa, care ar fi trebuit să ducă la îmbunătăţirea condiţiilor de transport, lipseşte cu desăvârşire.

Mai mult decât atât, microbuzele de pe această rută ar putea fi considerate şi un real pericol pentru călători. Potrivit unui răspuns transmis cotidianului Libertatea de către Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportului Rutier (I.S.C.T.R.), în perioada 1 ianuarie 2015 şi 31 decembrie 2017 instituţia a făcut 112 controale pe teren şi a dat 22 de contravenţii pe linia 445 pentru “nerespectarea HG 69/2012, în ceea ce priveşte transportul rutier care poate fi efectuat numai cu vehicule rutiere a căror stare tehnică corespunde reglementărilor specifice în vigoare, având inspecţia tehnică periodică valabilă”.

Un calcul simplu arată că o dată la două luni, I.S.C.T.R. a dat câte o amendă din cauza condiţiilor tehnice ale microbuzelor de pe linia 445 Tunari – Pipera. Cu toate acestea, potrivit ultimelor informaţii disponibile la Ministerului de Finanţe, societatea care operează ruta a avut o cifră de afaceri netă pe anul 2016 de 4.324.471 de lei şi un profit declarat de 408.190 de lei.

Situaţia din această zonă este cunoscută şi de Speranţa Cliseru, consilierul Primarului General Gabriela Firea şi fost administrator public al oraşului Voluntari. “M-am confruntat cu această problemă în perioada când lucram la Voluntari. Transportul acesta privat din Ilfov în Bucureşti şi invers a fost organizat şi licitat de o autoritate rutieră de la Ministerul Transporturilor, care nu avea nicio legătură cu transportul public. Pe hârtie, cerinţele erau bune, însă s-a permis să se meargă cu microbuze care nu erau omologate. De asemenea, nu s-a respectat Caietul de sarcini: intervalul orar, curăţenia, să nu stea lumea în picioare etc. De transportul din regiunea Ilfov beneficiază 700.000-800.000 de oameni zilnic și este fiscalizat mai mult sau mai puțin”, a declarat, la interviurile Libertatea Live, fostul administrator public al oraşului Voluntari.


CITEŞTE ŞI

Cine sunt candidații la alegerile prezidențiale din Turcia. Șase aspiranți își dispută mandatul de super-președinte

Eternul scut PSD în jurul condamnatului Liviu Dragnea

VIDEO EXCLUSIV/ Adela Popescu și Radu Vâlcan, despărțiți de …Campionatul Mondial de fotbal. „La început făceam eforturi, păream interesată”

 
 

Urmărește-ne pe Google News