Angajații au descoperit acest lucru când au avut nevoie de servicii medicale. În aceste cazuri, situaţia a fost rezolvată prin adeverinţe oferite de angajator.
Aceștia spun au depus corect actele, însă nu toți angajații aflați în șomaj tehnic apar în sistemul Casei de Asigurări de Sănătate.
Instituția le-a transmis apoi angajatorilor să transmită formulare rectificative, iar experții contabili acuză că tot ei trebuie să repare ceva ce nu funcționează din vina statului.
“Angajatorul este cel care este pus pe drumuri şi tot el este cel care trebuie să corecteze aceste situaţii. Vorbim totuşi de tehnologizare, de digitalizare, de baze de date comune şi nu e normal ca sute de mii de angajatori să fie acuzaţi că au completat o declaraţie greşit. Oare nu declaraţia a fost greşită şi prost întocmită şi autorităţile nu vor să recunoască acest lucru? (…) Starea de fapt este gravă, deoarece angajaţii nu sunt asiguraţi, bazele de date sunt alterate, iar angajatorii sunt obligaţi să remedieze această anomalie pe banii şi pe timpul lor”, a spus Valentina Saygo, consultant fiscal la compania Ask for Accounting.
Un număr de 1,2 milioane de români au fost în șomaj tehnic. Guvernul susține prin această măsură domeniile cel mai lovite de criza generată de pandemia de coronavirus. Statul oferă de la buget 75% din salariul brut.