La câteva zile după ce și-a anunțat intrarea în alegerile primare democrate, Michael Bloomberg, locul nouă în topul celor mai bogați oameni din lume, a început să arunce cu bani pentru a-și promova imaginea.
În primele zile ale campaniei, Bloomberg a cheltuit 37 de milioane de dolari pentru publicitate la posturile de televiziune în care este lăudată candidatura sa.
Omul de afaceri a precizat că îşi va finanţa campania din fondurile proprii şi nu va accepta nicio donaţie.
Asaltul lui Bloomberg a atras imediat criticile senatoarei Elizabeth Warren, una dintre favoritele la obținerea învestiturii democrate, care l-a acuzat pe miliardar că vrea să cumpere democrația americană.
Ce viziune a democrației va câștiga?
„Michael Bloomberg a făcut un pariu privind democraţia în 2020. Nu are nevoie de oameni, el are nevoie numai de saci şi saci cu bani. Cred că Michael Bloomberg greşeşte”, l-a atacat luni Elizabeth Warren în cursul unui miting în Iowa, statul care, pe 3 februarie, va da lovitura de începere la primarele democrate, notează reuters, citată de Agerpres.
Ea a acuzat, de asemenea, că interesele financiare vor prima în faţa interesului general.
„Este exact miza din 2020: ce viziune, ce versiune a democraţiei noastre va câştiga”, a continuat Elizabeth Warren. „Dacă versiunea lui Michael Bloomberg asupra democraţiei va câştiga, atunci democraţia noastră se va schimba”, a mai spus senatoarea democrată.
Bloomberg News, într-o situație neobișnuită
Intrarea lui Bloomberg a bulversat și activitatea Bloomberg News, care angajează 2.700 de reporteri și editori în întreaga lume, potrivit Financial Times.
Miliardarul a sugerat anterior că ar putea să vândă compania dacă va câștiga alegerile, dar un purtător de cuvânt a declarat luni că Bloomberg L.P. nu este de vânzare.
Mai interesant este însă ce se va întâmpla cu activitatea jurnaliștilor în actuala campanie electorală.
Potrivit Financial Times, redactorul șef al Bloomberg News, John Micklethwait, a propus editorilor o variantă neobișnuită.
Pe de o parte, jurnaliștii agenției de informații vor scrie despre politicile tuturor candidaților, inclusiv despre Michael Bloomberg, și despre evoluția lor în sondajele de opinie.
Ziariștii Bloomberg vor evita însă anchetele privind averea, viața personală, afacerile și activitățile filantropice ale patronului.
Pentru a fi ”echilibrați”, jurnaliștii Bloomberg News vor evita anchete similare referitoare la ceilalți candidați democrați, în vreme ce vor derula totuși investigații despre Donald Trump.
Iar dacă Michael Bloomberg va intra în finala prezidențială cu Donald Trump, jurnaliștii ar putea evita și anchetele referitoare la actualul lider de la Casa Albă.
Criticile nu au întârziat să apară, iar una a venit chiar de la un fost oficial al companiei.
Rich Jaroslovsky, fost editor executiv al Bloomberg News, a scris pe LinkedIn că în 2008, când miliardarul intenționa de asemenea să candideze, s-a opus posibilității de a evita materialele despre patron și s-a arătat dispus să demisioneze pentru a protesta.
Rezultate Alegeri SUA – cine va fi noul președinte al Americii!