PSD a avut contracte cu șapte televiziuni în campanie, suma pentru televiziuni, radio și presă scrisă în cele 30 de zile de campanie a fost de 2,72 milioane de euro (13.670.672 de lei).
Contractele s-au derulat printr-o agenție intermediară: Concept Media Management SRL. PSD a raportat la AEP că prin intermediul Concept Media Management SRL a plătit promovarea electorală pentru europarlamentare la Antena 3 CNN, România TV, Realitatea TV, Digi24, Prima, B1 TV și Etno TV.
Cea mai mare factură, fără a ști cine a fost destinatarul ei, este de 3,9 milioane de lei. De altfel, PSD nu a vrut să furnizeze informațiile referitoare la banii utilizați în campanie pentru promovare.
În schimb, televiziunea Prima News a răspuns celor de la Snoop și de la Active Watch privind una din emisiunile de promovare din campanie, cu Mihai Tudose, precizând că prezența în aceasta a costat PSD 80.325 de euro.
Cum merg milioanele către o televiziune
Potrivit investigației, DBV Media House apare în documentele consultate de Snoop ca având contract cu PNL pentru „producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală la televiziune, radio și presa scrisă”. În timpul campaniei de la europarlamentare, au existat două facturi de la PNL către agenția DBV Media House: una de 5,17 milioane de lei, iar a doua de 2,33 milioane de lei.
Un total de 7,5 milioane de lei (1,5 milioane de euro) pentru campania PNL de la europarlamentare care a fost direcționat spre firmele controlate de familia Păcuraru.
În cazul televiziunii fondate de Sebastian Ghiță, România TV, a fost de 1.793.820 de lei (aproape 360.000 de mii de euro). Digi24 (prin firma Campus Media TV) a avut un contract cu PNL pentru campania de la europarlamentare pentru care a încasat aproape 1,4 milioane de lei (276.000 de euro).
AUR a plătit 200.000 de euro pentru o emisiune
Grupul Clever, în cadrul căruia se află Prima și Prima News, a primit de la PNL, în baza contractului de promovare, aproape 900.000 de lei, suma plătită de PNL în campania pentru europarlamentare pentru promovare a fost de 15.277.073 de lei.
Conform investigației, AUR a plătit pentru televiziuni, presă scrisă și radiouri peste 10 milioane de lei (2 milioane de euro), George Simion declarând pentru Snoop că au fost emisiuni pentru care s-au plătit și peste 200.000 de euro. Liderul AUR a precizat că singurul contract de campanie a fost cu Realitatea TV.
În ceea ce privește USR, potrivit autorilor investigației, formațiunea a precizat că a dat bani pentru a se promova electoral doar la B1 Tv și la Digi24 (prin CAMPUS MEDIA TV). 988.999,72 de lei au plecat spre B1 TV CHANNEL S.R.L, iar 856.891,15 lei spre Digi24.
145 de milioane de lei au cheltuit partidele pentru europarlamentare
Libertatea a arătat de la finalul lunii iulie că partidele politice din Parlament nu s-au zgârcit la bani în campania pentru europarlamentare, fiind cheltuite aproximativ 145 de milioane de lei pentru acoperirea promovării lor, de la emisiuni la spoturi și broșuri, precum și în online, dar și a evenimentelor de campanie.
97,32 milioane de lei a cheltuit doar alianța PSD-PNL. 26,99 milioane de lei a cheltuit AUR, în timp ce Alianța Dreapta Unită a plătit a cheltuit 17,84 milioane lei.