„Voucherele de vacanţă pot fi acordate şi salariaţilor din privat, direct de către angajator, pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de efectuarea concediului de odihnă în regim de turism intern. Mai mult, pe durata acestui an, prin comparaţie cu angajaţii din sectorul public, cei care lucrează la privat au putut beneficia de aceste vouchere de vacanţă”, a declarat, sâmbătă, ministrul antreprenoriatului și turismului, Daniel Cadariu.
Acesta a încurajat companiile să ofere aceste vouchere și a precizat că pe viitor va căuta metode prin care „să poată creşte atractivitatea acordării acestora, fără a afecta însă bugetul de stat”.
Printre avantajele angajatorilor care acordă vouchere de vacanţă, Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului menţionează 100% deductibilitate fiscală în limita a 13.800 lei/angajat/an fiscal şi scutirea de contribuţia asiguratorie pentru muncă, în valoare de 2,25% din salariul brut al angajatului. De asemenea, sunt scutite de la plata contribuţiilor sociale datorate de angajat.
Voucherele de vacanţă primite de salariaţi pot fi folosite pentru achiziţionarea serviciilor de cazare, iar în pachetele turistice care includ obligatoriu cazare pot fi adăugate şi alte servicii precum masă, transport sau tratament balnear. Legislaţia în vigoare privind acordarea acestora este: OUG nr. 8/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
În ce condiții pot acorda companiile vouchere de vacanță
Emiterea voucherelor de vacanţă poate fi făcută doar de către entităţile autorizate de Ministerul Finanţelor Publice. În perioada 2022-2026, și vor fi acordate exclusiv pe suport electronic.
Mai mult, în vederea digitalizării, sunt disponibile aplicaţii mobile gratuite pentru utilizatori, cât şi platforme online de comandă pentru angajatori, prin care se asigură accesul rapid la informaţii sau se pot plasa comenzi rapide şi se pot vizualiza statistici, rapoarte, istoric de operaţiuni şi tranzacţii.
Guvernul României a adoptat, vineri, Ordonanţa de Urgenţă care prevede acordarea voucherelor de vacanţă pentru angajaţii din sectorul bugetar, în cuantum de 1.450 de lei, până la data de 31 decembrie 2026, a anunţat Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului.
Potrivit unui comunicat al MAT, acceptarea voucherelor de vacanţă, acordate de instituţiile publice, se adresează doar unităţilor afiliate care nu au restanțe la bugetul de stat, mai vechi de 90 de zile.
Totodată, de la 1 aprilie 2022, unităţile afiliate sunt obligate să transmită facturile emise titularilor în sistemul naţional RO e-Factura.
Din cauza pandemiei, valabilitatea voucherelor de vacanţă emise în ianuarie 2019 – decembrie 2020, indiferent de suport a fost extinsă până la data de 30 iunie 2022.