- Scorul obţinut de România la testele PISA 2018 e în scădere faţă de anii 2012 şi 2015 la toate cele trei domenii examinate: citire, matematică şi ştiinţe, în timp ce procentul de analfabetism funcţional este de 44%.
Mediul din care provin este unul dintre factorii principali care influențeză pentru care elevii au obținut rezultate slabe.
”Elevii din familii cu statut socioeconomic bun au obținut, la citire/lectură, cu 109 puncte mai mult decât cei din familii cu statut socioeconomic scăzut”, potrivit comunicatului.
MEC mai arată că, potrivit datelor, există o corelație slabă între rezultatele elevilor și nivelul de studii al profesorilor. Atitudinea profesorilor față de predare, entuziasmul manifestat în activitatea didactică influențează însă rezultatele elevilor.
Mai mult, ministerul Educației susține în comunicat că elevii care au dat testul nu au depus un efort foarte mare, precum ar fi făcut dacă „era vorba de o evaluare cu miză personală (examen, evaluare notată)”.
Comunicatul integral al Ministerului Educației:
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro