Ministerul Sănătății va înainta Direcției Naționale Anticorupție (DNA), un raport privind concluziile anchetei de la Spitalul Clinic Județean de Urgență din Târgu Mureș pentru analizarea unor eventuale fapte de natură penală, se arată într-un comunicat de presă.

Corpul de Control al Ministerului Sănătății a efectuat, în luna mai, o verificare a unității medicale din Târgu Mureș și a constatat mai multe nereguli la achiziția de dezinfectanți în anul 2016, care s-a făcut prin licitație deschisă, procedură în cadrul căreia „a fost restricționat artificial participarea firmelor ofertante în favoarea companiilor Hexi Pharma și Al Carina”.

„Metoda folosită a fost introducerea unor standarde de calitate suplimentare în mod eronat și nejustificat, standarde care nu se aplică produselor achiziționate. Câteva exemple: la achiziția de dezinfectanți de suprafețe au fost menționate standarde specifice sistemelor apoase sau instrumentarului medical; la achiziția de dezinfectanți de nivel înalt pentru suprafețe critice prin ștergere au fost introduse standarde specifice dezinfectanților industriali”, precizează sursa citată.

De asemenea, la unii dezinfectanți nu au fost cerute standardele obligatorii, ci înlocuite cu altele. Mai exact, la dezinfectanții prin ștergere pentru blocul alimentar, nu s-au solicitat cerințele specifice.

În urma anchetei efectuate de minister, s-au mai constatat nereguli la derularea programului de reabilitare, modernizare și echipare a ambulatoriului Spitalului Județean de Urgență din Târgu Mureș cu finanțare din fonduri europene (Programul Operațional Regional).

 
 

Urmărește-ne pe Google News