Cuprins:
Trenurile vor putea circula cu 160 de kilometri pe oră și vor tracta până la 16 vagoane de călători. Investiția se ridică la peste 760 de milioane de lei, cu TVA, transmite ministrul transporturilor.
„Achiziționăm încă 23 locomotive electrice noi și reabilităm alți 143 km de cale ferată! Noile locomotive vor fi dotate cu sisteme ERTMS, vor putea atinge viteza de 160 km/h și vor avea capacitatea să tracteze până la 16 vagoane de călători. Achiziția a fost aprobată astăzi de Guvern, printr-o notă de fundamentare, și are ca scop atât creșterea mobilității în zona marilor centre socio-economice, cât și asigurarea unor conexiuni rapide între mai multe localități importante din România”, a transmis Grindeanu pe pagina sa de Facebook.
Rute noi pentru locomotivele electrice
Noile locomotive electrice vor circula pe următoarele rute:
București-Craiova-Drobeta Turnu Severin-Timișoara-Arad;
• București-Craiova-Simeria-Deva-Arad;
• București-Brașov-Sighișoara-Arad-Curtici;
• București-Brașov-Sighișoara-Cluj Napoca-Oradea;
• București-Brașov-Miercurea Ciuc-Dej;
• București-Buzău-Pașcani-Suceava-Vatra Dornei;
• București-Buzău-Tecuci-Iași;
• București-Buzău-Pașcani-Iași;
• București-Giurgiu Nord;
• Iași- Constanța/(Mangalia) via Tecuci;
• Suceava-Constanța/(Mangalia) via Buzău;
• Galați-Constanța/(Mangalia);
• București-Constanța/(Mangalia).
Valoarea investiției și finanțare
Grindeanu a anunțat că achiziția va avea o valoare totală de 760,26 de milioane de lei (cu TVA), iar finanțarea este asigurată prin fonduri externe nerambursabile (Fondul de modernizare).
„Tot astăzi am aprobat indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj-Focșani (143,23 km). Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 10,96 de miliarde de lei, finanțare asigurată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) și Programul Transport 2021-2027 (PT), iar durata de execuție a acestei investiții este de 36 de luni”, a mai transmis Grindeanu.
Beneficiile proiectului
Potrivit ministrului transporturilor, acest nou proiect de infrastructură feroviară va aduce o serie de beneficii, atât regionale, cât și naționale.
Printre acestea se regăsesc reducerea timpului de călătorie, îmbunătățirea condițiilor de siguranță și a confortului, optimizarea transportului feroviar, atât pentru pasageri, cât și pentru marfă, creșterea accesului la municipiile Ploiești, Buzău și orașele Mizil și Râmnicu Sărat și atragerea de investitori și capital care vor dezvolta mediul de afaceri din județele Prahova, Buzău și Vrancea.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro