Constantin-Daniel Cadariu a precizat că, „dacă, de-a lungul timpului, ministerul – că a fost de sine stătător, că a fost agenţie, că a fost amestecat cu alte ministere – şi-ar fi făcut treaba, am fi avut deja un brand de ţară, o promovare unitară a destinaţiei România, din care să decurgă promovarea destinaţiilor regionale, locale”.
„Cu referire strict la acel brand şi acea siglă – frunza şi Grădina Carpaţilor – eu sunt pe conceptul că nu trebuie, când vii undeva – în cazul acesta să conduci un domeniu ca turismul – să tai totul şi să o iei de la zero. Ar fi o nebunie curată să nu iei ceva la ce s-a muncit, s-au consumat bani, au fost implicaţi specialişti”, a afirmat Cadariu într-o întâlnire consultativă cu reprezentanţii autorităţilor locale şi ai mediului de afaceri din Braşov.
„Din păcate, conotaţia negativă a unui ministru care a fost implicat a omorât acel ceva. Din ce ştiu, brandul şi sigla sunt valabile, însă nu sunt folosite”, a adăugat ministrul turismului.
În context, el a menţionat că „ministrul din prima jumătate a anului trecut de la Economie, Antreprenoriat şi Turism (Claudiu Năsui – n.r.) nu a fost de acord să se dea 100 şi ceva de euro să se păstreze domeniul romanian.travel” şi că a promovat o modificare legislativă la OUG 58/1997 prin care era desfiinţată funcţia de ataşat pe turism al României în străinătate, „deşi, la momentul respectiv, pe cele 40 de posturi, nu era angajat nimeni”.
În ce priveşte promovarea externă a României, Cadariu a precizat că ministerul pe care îl conduce pregăteşte două acte normative, care vizează participarea atât la târgurile internaţionale care sunt pe lista sa, cât şi programul pentru celelalte astfel de evenimente.
Pe de altă parte, Cadariu a criticat la Braşov programul „Schi în Carpaţi”, din 2002, afirmând că, din păcate, acesta a folosit, de cele mai multe ori, „pentru a da satisfacţie unor administratori locali” şi că s-au construit prea multe pârtii de schi „acolo unde nu au ce căuta”, adăugând că, în opinia sa, cu sprijin guvernamental ar trebui realizate doar una, două sau cel mult trei domenii schiabile, care să fie incluse într-un viitor masterplan în turism.
Brandul turistic al României, lansat în 2010 cu sloganul „Explore the Carpathian garden”, a costat aproximativ 900.000 de euro.