„După părerea mea, furnizorii au abuzat de acest lucru și au impus un preț în serviciul universal mai mare decât cel din piața concurențială. Vorbim de prețuri mai mari și cu 25%. Acest preț al serviciului universal nu va rămâne așa, am discutat cu președintele Consiliului Concurenței și voi solicita în scris să verifice cum au fost făcute aceste prețuri, care mi se par artificial mărite”, a spus ministrul.

Ce pot face consumatorii

Odată cu liberalizarea pieței de energie electrică, de la 1 ianuarie 2021, consumatorii captivi pot opta pentru schimbarea furnizorului. Din lipsă de informare însă, sau comoditate, cei mai mulți nu o fac, ci rămân clienți la aceleași companii, care au mărit prețurile cu până la 25%.

De altfel, furnizorii grupați în Asociația „Energia Inteligentă” au trimis recent o scrisoare Guvernului în care acuză Autoritatea de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) că nu a luat măsuri pentru informarea consumatorilor în legătură cu liberalizarea pieței. ANRE a aprobat pe 23 decembrie un ordin pentru informarea consumatorilor, care le lasă acestora posibilitatea de a opta și în luna ianuarie 2021. Furnizorii actuali sunt obligați să trimită, odată cu oferta pentru serviciul universal, și cel puțin o ofertă concurențială.

Consumatorii trebuie să știe că, de la 1 ianuarie, cei care nu semnează un contract cu un furnizor concurențial vor fi în continuare alimentați de actualul furnizor. Prețurile nu mai sunt însă reglementate și aprobate de ANRE, ca până acum, ci stabilite de furnizorul de ultimă instanță.

 
 

Urmărește-ne pe Google News