„Peste 96% dintre elevi au medii anuale de 9.00, 9.50 și 10.00, iar aproape 90% au media anuală 10.00 la disciplina Educație Fizică. La Educație Muzicală și Educație Plastică circa 93% dintre elevi au medii anuale de 9.00, 9.50 și 10.00”, a scris ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, pe Facebook, marți, 23 august.

După „o dezbatere constructivă cu reprezentanţi ai sindicatelor din învăţământul preuniversitar şi profesori de educație fizică”, ministrul a concluzionat că „situația reală ne arată că mediile sunt distribuite pe 4 paliere, 10.00, 9.50, 9.00 și mai puțin de 9.00”.

În acest context, Sorin Cîmpeanu a venit cu o propunere de modificare a noului sistem de evaluare a elevilor.

Fundamentat pe această situație reală, propunerea este de acordare a calificativelor pe 4 paliere: Foarte bine/Bine/Suficient/Insuficient. Pentru învățământul vocațional/clase cu profil sportiv se va păstra sistemul de notare de la 1 la 10, lucru deja precizat în proiectul legii.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu:

„Ne exprimăm convingerea că acest sistem de evaluare, care ia în considerare realitățile din sistemul de învățământ românesc, va încuraja participarea elevilor la aceste discipline, fără a simți presiunea notei”, a adăugat ministrul.

Potrivit lui Cîmpeanu, numărul de ore alocat săptămânal acestor discipline nu va fi diminuat, ba chiar ar putea crește prin noile planuri-cadru care vor fi aplicate din septembrie 2023.

Cele două legi ale educației, Proiectul de lege pentru Învățământul Preuniversitar și Proiectul de lege pentru Învățământul Superior, au fost lansate în dezbatere publică până în data de 24 august. Legile vor fi ajustate în funcție de propuneri, apoi vor fi trimise în Guvern și ulterior vor ajunge în Parlament.

Sorin Cîmpeanu a transmis pe 18 iulie că printre cele 10 motive pentru care se schimbă legile educației se numără analfabetismul funcțional ridicat, necesitatea creșterii spiritului gândirii critice și faptul că sistemul de învățământ este învechit.

 
 

Urmărește-ne pe Google News