„Faptul că amendamentul nu este încă în vigoare duce la incertitudini juridice și factuale considerabile”, a scris ministrul Volker Wissing într-o scrisoare adresată liderilor grupurilor parlamentare ale coaliției, a relatat joi publicația germană BILD.

„Acest lucru nu servește nici climei, nici reputației guvernului federal”, a afirmat politicianul liberal.

O reducere a traficului, care să contribuie la îndeplinirea obiectivelor climatice, ar fi posibilă doar prin măsuri care sunt dificil de comunicat publicului, cum ar fi „interdicții complete și pe o perioadă nedeterminată de a conduce în zilele de sâmbătă și duminică”, a adăugat Wissing.

Guvernul federal de coaliție, alcătuit din social-democrații lui Olaf Scholz (SPD), Verzi și liberalii din Partidul Liberalilor Democrați, se află în dezacord de luni bune în legătură cu probleme precum cardul de plată pentru refugiați, frânarea datoriei Germaniei și, mai nou, elefanții.

Modificarea planificată a legii de reducere a emisiilor permite ca obiectivele climatice să fie revizuite prin examinarea tuturor sectoarelor împreună, nu individual. În cazul în care obiectivul global nu este atins doi ani la rând, atunci guvernul federal urmează să decidă în ce sector și cu ce măsuri se va atinge cantitatea totală permisă de emisii de dioxid de carbon până în 2030.

În cazul în care reformele planificate nu vor fi adoptate de parlament până pe 15 iulie, a avertizat Wissing, Ministerul Transporturilor va fi obligat să prezinte un „program de acțiune imediată care să asigure respectarea nivelurilor anuale de emisii ale sectorului transporturilor” până în 2030 – ceea ce ar include o interdicție de a conduce vehicule în weekenduri.

Organizațiile de mediu – inclusiv Greenpeace, Federația germană pentru mediu și conservarea naturii BUND și Fridays for Future – critică eliminarea planificată a obiectivelor sectoriale individuale. Acestea se tem că în spatele calcului global se ascunde impactul anumitor sectoare – în special al sectorului de trafic, care frecvent nu îndeplinește obiectivele.

„Această afirmație este pur și simplu greșită”, a declarat Julia Verlinden, lidera grupului parlamentar al Verzilor, pentru agenția germană de presă DPA, referindu-se la amenințarea lui Wissing privind interzicerea circulației rutiere în weekend. Ea a adăugat că Wissing nu ar trebui să îi sperie pe oameni în mod inutil, deoarece există și alte modalități de a rezolva problemele climatice, cum ar fi impunerea unei limite de viteză.

Limita de viteză pe autostradă este o dezbatere controversată în Germania. La începutul lunii aprilie, Wissing a subliniat că guvernul nu intenționează să implementeze o limită de viteză pe autostrăzi.

FDP, partidul de extremă-dreaptă Alternativa pentru Germania (AfD) și Uniunea Creștin-Democrată conservatoare (CDU) s-au pronunțat împotriva acesteia. În programul său electoral, partidul lui Wissing respinge orice interdicții „disproporționate privind mobilitatea”.

Clara Thompson, expertă în mobilitate a Greenpeace, a declarat pentru DPA că ministrul transporturilor încearcă „fără rușine” să distragă atenția de la propriile eșecuri.

„Wissing a irosit doi ani blocând orice măsură de protecție a climei în ceea ce privește traficul rutier – acum vine cu scenarii de groază pentru a nu fi nevoit să facă nimic nici în viitor”, a spus ea.

Foto: Profimedia Images

Urmărește-ne pe Google News