Liviu Pop a ținut să precizeze, în cadrul dezbaterii moțiunii care îl vizează, că situația din învățământul românesc, considerată dezastruoasă de către Opoziție, este rezultatul unor acumulări în timp, al unor factori independenţi de actele, faptele şi declaraţiile sale ca ministru, din simplu fapt că sunt anterioare datei la care a preluat portofoliul de la Educaţie”.
„Mi s-au adus nenumărate reproşuri în ultimele luni de când am preluat conducerea acestui minister, multe dintre ele de ordin personal: cum scriu, cum mă exprim. Nu voi încerca să mă disculp. În viaţa, ca şi în politică, există greşeli şi există erori. Este esenţial însă faptul că greşelile se pot corecta. Erorile nu”, a spus ministrul.
El a continuat, și le-a vorbit colegilor din Parlament despre erorile statistice, care sunt de două feluri: sistematice şi nesistematice, iar între acestea din urmă se disting erorile de tipul trei, care se referă la actul de a încerca să rezolvi exact o problemă greşit formulată.
”Atunci când comiţi erori de tipul trei, erorile nu mai sunt individuale, ci mai grav, colective şi persistente în timp. Iată de ce îmi asum criticile relative la greşeli. După puterile mele încerc să le corectez, dar consider că este esenţial să evit erorile care duc la efecte colective şi persistente în timp”, a mai spus Liviu Pop.
Dezbaterea moţiunii simple a PNL „O Românie fără educaţie de calitate este o Românie săracă” a început, luni, în plenul Senatului.
Moţiunea este semnată de 37 de senatori PNL şi USR și cere demisia ministrului Educaţiei, Liviu Pop, căruia i se mai solicită „să prezinte în Parlament un raport privind starea învăţământului românesc”. Votul asupra moţiunii va fi dat la finalul dezbaterilor.