„Măsura luată de Blue Air a fost absolut nejustificată. Au mai fost executări silite împotriva Blue Air în trecut, de către AFM. Nu s-au suspendat zborurile atunci. O companie serioasă nu suspendă zborurile la o executare silită, în jumătate de oră după primirea veştii de la bancă. A doua zi, avioanele ar fi putut zbura, din punctul meu de vedere”, a declarat Tanczos Barna la Digi 24.
„Blue Air nu a contestat creanţa niciodată, discuţiile sunt de luni de zile, s-au purtat corespondenţe pe solicitare de documente pentru a porni un proces de eşalonare, aceste documente nu au venit la AFM. Au ajuns imediat după ce a făcut acel apel să se adreseze AFM, să aducă documentele, să ceară şi s-a aprobat o eşalonare şi au fost deblocate conturile a doua zi”, a afirmat Tanczos Barna.
Ministrul mediului a amintit că este vorba despre eşalonarea unei datorii de 28,7 de milioane de lei pe o perioadă de un an, catalogând suma drept una „imensă”.
„Pe un an au fost eșalonate datoriile. 28,7 milioane de lei datorie e o sumă imensă. Niciun funcţionar public nu-şi permite să nu ia măsuri de notificare, de punere în întârziere şi, dacă nu răspunde compania, să meargă până la capăt cu executarea silită”, a adăugat Tanczos Barna.
Pe 6 septembrie, Blue Air a anunțat că suspendă toate zborurile „începând de astăzi și până luni (n.r. – 12 septembrie), după ce conturile companiei au fost blocate, din cauza datoriilor pe care aceasta le are către Administraţia Fondului de Mediu.
Această decizie a Blue Air ce a creat haos pe Aeroportul Otopeni, unde călătorii se pregăteau de îmbarcare.
Mai multe curse TAROM au preluat pasageri români cu bilete rezervate la compania Blue Air, după ce aceasta a decis suspendarea zborurilor.
Ulterior, compania aeriană low-cost Blue Air a anunţat vineri că îşi propune să reia zborurile începând cu data de 10 octombrie 2022.
FOTO: EPA
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro