În aceste condiții, Tanczos Barna a avansat ideea majorării unor taxe deja existente în cazul maşinilor vechi şi foarte poluatoare.
„În continuare sunt mai multe maşini second hand înmatriculate în România decât maşini noi, în ciuda efortului uriaş făcut anul acesta de minister şi de Administraţia Fondului pentru Mediu. Deci degeaba investim noi foarte mult şi venim din partea statului cu acest sprijin către cei care cumpără maşini noi, dacă pe partea cealaltă înmatriculările se fac la liber”, a spus Tanczos Barna.
„Descurajarea se face ori prin majorare de taxe, ori prin taxă nouă. Guvernul a spus că nu vom introduce taxe noi, rămâne varianta ca anumite taxe existente, în cazul maşinilor vechi şi foarte poluatoare, să fie majorate. Noi va trebui să avem un parteneriat cu autorităţile publice locale, că acolo se plătesc taxele pe autoturisme şi să găsim o modalitate de a descuraja înmatricularea maşinilor mai vechi”, a declarat Tanczos Barna.
În luarea unei astfel de decizii autorităţile trebuie însă să aibă în vedere că există categorii de persoane vulnerabile, care nu îşi permit achiziţionarea unei maşini mai scumpe, din cauza situaţiei financiare, iar acestea vor avea nevoie de „mai mult sprijin” din partea statului.
Pe de altă parte, Tanczos Barna a afirmat că există şi oameni care pot cumpăra un autoturism nou, dar care preferă să circule cu autovehicule înalt poluante care au motoare foarte puternice pentru că „nu vor să meargă cu o maşină nouă de altă categorie, pentru că este sub nivelul de reprezentare”.
FOTO: Hepta
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro