„Nu se va introduce nicio formă de taxă auto anul acesta şi cu siguranţă nu se va introduce niciodată o taxă auto sub forma în care a existat”, a spus ministrul mediului, apelor şi pădurilor, Tanczos Barna.
Cu referire la problema poluării, Tanczos Barna a precizat că taxarea poluării nu se face pentru a aduna bani la buget, ci pentru descurajarea formelor de poluare, iar anul acesta România trebuie să decidă dacă va folosi taxarea ca soluţie pentru reducerea poluării.
„Sunt zone unde nu există poluare a aerului, dar sunt şi zone unde suntem în situaţia de infringement, sunt comunităţi care pot rezolva problema pe plan local, sunt comunităţi care poate nici nu-şi dau interesul pentru rezolvarea problemei”, a declarat Barna, potrivit Agerpres.
România trebuie să decidă în 2021 dacă va folosi soluţia taxării poluării ca o soluţie de reducere a poluării cel puţin în marile centre urbane, acolo unde avem problema infringementului şi unde dacă nu găsim soluţii şi dacă poluarea nu o să scadă, nu scăpăm de penalităţile Comisiei Europene
Ministrul Mediului, Tanczos Barna:
Ministrul a mai subliniat că se vor extinde staţiile de măsurare şi staţiile de monitorizare a poluării aerului în toate centrele urbane, iar în multe zone probabil că imaginea va fi una gravă.
Afirmațiile lui Tanczos Barna vin în contextul în care, în ultimele zile, platformele independente de măsurare a calității aerului au arătat valori excesiv de ridicate ale poluării în București.
Astfel, platforma airlive.ro a arătat un nivel foarte ridicat al poluării în Capitală. Indicele calităţii aerului a depăşit pragul de 100 din cauza concentraţiilor mari de particule PM2.5, foarte dăunătoare pentru sistemul respirator.
Cele mai afectate zone au fost Piața Victoriei, Piaţa Sudului şi Băneasa Nord, dar și aproape întreaga zonă centrală a Capitalei: Universitate, Moşilor și Timpuri Noi.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro