Tanczos Barna spune că, în acest moment, nu există nicio taxă de poluare pentru emisiile de dioxid de carbon, chiar dacă, de-a lungul timpului, au existat mai multe încercări de a fi introdusă o astfel de taxă.
„Dacă astăzi eu v-aş spune că introduc o anumită taxă, aş face greşeala pe care au făcut-o ceilalţi miniştri, care au introdus o taxă, s-a pierdut la Curtea Europeană de Justiţie şi s-au dat banii înapoi. Dacă va exista o taxă pe mediu, naţională sau locală, trebuie să fie sigură din punct de vedere juridic şi să aibă efecte suficiente”, a spus Tanczos Barna.
„Vom demara discuţii inclusiv cu producătorii auto, inclusiv cu comercianţii auto, pentru că nu putem să bulversăm piaţa, dar România trebuie să decidă, da sau nu”.
Tanczos Barna, ministrul mediului:
Ministrul mediului a explicat cum ar putea fi implementată noua taxă auto.
„Dacă va exista o nouă taxă, va fi implementată în felul următor: va fi discutată cu Comisia Europeană şi vom strânge toate know-how-urile (informaţiile) şi toate exemplele pozitive din Uniunea Europeană, astfel încât să nu mai ajungem în situaţia de a avea o taxă ilegală”, a declarat
Tanczos Barna.
”În Europa există trei ţări care nu au nicio intervenţie pe această problemă, restul de 24 au fel de fel de sisteme în implementare. România trebuie să decidă dacă vrea să facă parte din grupul ţărilor care nu au nicio taxă, sau din grupul de 24 unde se încearcă prin diverse să taxeze poluarea”, a adăugat Tanczos Barna.
Ministrul mediului a oferit și câteva variante ale viitoarei taxe auto: impozit local diferenţiat, rovinietă, emisiile stabilite de producătorul auto în funcţie de motor.
Conform lui Tanczos Barna, măsura trebuie să ducă la reducerea poluării, iar obiectivul este scăparea de infringement şi reducerea poluării în marile oraşe.
„În acest an vom avea consultare publică, discuţii cu Comisia Europeană pentru legislaţie şi prezentarea unor variante Guvernului”, a mai transmis
Tanczos Barna.
FOTO: Hepta