”Am spus în nenumărate rânduri că acele firme care nu acceptă să lucreze în condiții de seriozitate și profesionalism, respectând contractele pe care le au, vor fi sancționate, fie prin aplicarea de penalități, fie prin rezilierea contractelor. Primesc săptămânal rapoarte de monitorizare a lucrărilor pe care le avem și, din nefericire pentru firmele care erau obișnuite să stea fără să muncească, dar să ceară bani, iau și măsuri atunci când stadiul de execuție trenează. Este și cazul acestei firme, titulara unui contract de întreținere multianuală semnat în noiembrie 2008. Ei au primit o comandă din partea DRDP București pentru reabilitarea DN 7C, Transfăgărășan, o rută foarte importantă din punct de vedere economic și turistic, dar nu își îndeplinesc obligațiile, în condițiile în care resursa financiară este alocată. Mai mult, în contextul în care noi am impus standarde de cost și pentru contractele de întreținere multianuală, procedând la renegocierea sau relicitarea acestora, ei sunt una din companiile care au refuzat să intre într-o normalitate a prețurilor.
Așa cum a dovedit rezilierea contractului pentru tronsonul Cernavodă – Medgidia, această soluție duce la economii importante de bani. Contractul nou semnat pentru tronsonul Cernavodă – Medgidia este cu 60 milioane de euro mai mic decât cel cu firma franceză Colas, termenul pentru proiectare şi execuţie a fost diminuat de la 24 la 15 luni, iar lucrările executate vor avea 4 ani de garanţie, faţă de 2 ani cât prevedea contractul anterior”, a declarat ministrul Anca Boagiu.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro