„Pe partea de uniformizare a flotei vor rămâne cu ATR și Boeing. O să rămână undeva la 17 aeronave cu uniformizare, ceea ce reduce mult costurile. Asta a fost o mare problemă a TAROM: să opereze trei tipuri de aeronave”, a spus ministrul transporturilor, Cătălin Drulă.
TAROM are peste 1.400 de salariați, însă obiectivul este ca operatorul aerian de stat să rămână cu aproximativ 1.000 de angajați.
TAROM are un plan de restructurare care a fost discutat și la Comisia Europeană, care implică și reducerea de personal. E un consultant extern care îi ajută, deci optimizare pe partea de costuri și companie mai suplă și eficientă. TAROM nu a mai fost eficientă de 10-15 ani.
Ministrul transporturilor, Cătălin Drulă:
„Pandemia a fost ultima lovitură, ca să spun așa, pentru această companie”, a mai explicat Drulă la Digi24.
Zborurile charter, varianta de profit
Soluția pentru ca TAROM să supraviețuiască în ultima perioadă a fost operarea a cât mai multor chartere către destinații însorite și exotice.
„În primele 5 luni ale anului, din chartere au făcut mai mult decât au făcut tot anul trecut. Și anul acesta vor încasa zeci de milioane de euro din chartere. Au fost într-o săptămână 70 de zboruri către Egipt și charterele sunt o metodă bună de a face profit, pentru că e garantat, nu ai emoția umplerii avionului”, a precizat Cătălin Drulă.
TAROM are acum 29 de avioane, după ce, între 2017-2020, în flota sa au intrat mai multe aeronave Boeing și ATR, iar șefii transportatorului aerian nu au reușit deocamdată să scape de cele vechi. O parte dintre avioanele actuale vor fi vândute.