Ministrul mai spune că, pe drumul spre Timișoara, orașul în care locuiește, porțiunea cea mai proastă este cea dintre Pitești și Sibiu.

Vineri am plecat cu mașina spre Timișoara. Dacă prind accident pe Valea Oltului s-ar putea să fac foarte, foarte mult. Dacă nu prind accident pe Valea Oltului sau Dealul Negru, undeva în 7 ore. Bucata dificilă e Pitești-Sibiu. E groaznică acea bucată. De la Sibiu până la Timișoara, cu excepția unui lot de 14 kilometri, se merge pe autostradă.

Sorin Grindeanu:

Sorin Grindeanu a precizat că nu crede că există, în ultimii 30 de ani, vreun ministru al transporturilor care să vadă finalizat un proiect pe care l-a început.

Statul român în toți acești ani a rămas dator major cetățenilor din punctul de vedere al infrastructurii de transport. Eu sunt conștient de acest lucru. Desene cred că avem pentru următorii 50 de ani, din păcate lipsește punerea în practică.

Ministrul transporturilor:

Sorin Grindeanu a mai declarat, în aceeași emisiune, că își dorește ca anul viitor să fie semnate contracte de investiții în infrastructură de 10 miliarde de euro.

„Eu sper să ne apropiem de 2% pe infrastructură. Vreau să fiu realist.(…) Pe PNRR sunt prinse 13 miliarde de euro, din această sumă, peste 4 miliarde sunt bani pentru infrastructura feroviară. Rețeaua este bună, ca termen este depășită. Aproape toată rețeaua feroviară din România trebuie să intre în reabilitare”, a adăugat ministrul transporturilor.

Acesta a anunțat că își dorește, în timpul mandatului său, să înființeze un registru al constructorilor și al utilajelor.

„Trebuie să așezăm cadrul. Registrul utilajelor: de prea multe ori s-au mutat la mai multe licitații cu aceleași utilaje. Ne ajută. Să vedem live, de ce să nu vadă românii cum se lucrează pe autostrăzi. De ce să nu vedem pe site-ul Ministerului Transporturilor cum se lucrează pe autostrăzile din România, în direct?”, a mai spus Grindeanu.

Ministrul a vorbit și despre situația de la TAROM, precizând că autoritățile au depus o cerere la Comisia Europeană, pentru 190 de milioane de euro care să fie folosite pentru restructurarea operatorului aerian.

„Pentru asta, TAROM trebuie să facă niște lucruri. Aceste lucruri țin de optimizarea activității, rudele, eficiența economică, aceste lucruri sunt prevăzute ca borne în PNRR și trebuie să se întâmple la anul și le voi urmări. Nu vreau să ajungem ca alte state care și-au pierdut companiile naționale. Suntem într-o perioadă în care evaluăm. Nu poate nimeni să vină să îmi impună persoane care să conducă anumite structuri din Ministerul Transporturilor. Dacă va fi cazul, vor veni oameni care vor ști să facă treabă”, a explicat Grindeanu.

 
 

Urmărește-ne pe Google News