Într-un interviu acordat recent News.ro, directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes, a declarat că adevăraţii competitori ai companiei feroviare de stat sunt firmele de transport rutier, şi nu operatorii privaţi de transport pe calea ferată.
””Recomandăm românilor să aleagă mijlocul de transport care li se potriveşte cel mai bine. Este normal să fie mai mare biletul de tren, în toate ţările civilizate este la fel. Trenul este un lux şi oamenii plătesc mai mult că să îl aibă. Suntem o ţară săracă şi trebuie să păstrăm limitele, dar va spun că sunt trenuri care sunt foarte bine puse la punct. Încercaţi trenurile spre mare şi o să aveţi o mare surpriză. Celelalte trenuri nu au obligaţia să aibă aer condiţionat. Sunt trenuri de lung parcurs, mediu parcurs şi scurt parcurs. Fiecare operator feroviar, dacă vrea să atragă clienţi, va oferi aer condiţionat”, a afirmat ministrul la Realitatea Tv”, a afirmat Costescu, la Realitatea TV.
Sectorul căilor ferate din România a pierdut foarte mult teren în ultimii 25 de ani în special în raport cu transportul auto. Astfel, înainte de 1989, transportul feroviar reprezenta peste 80% din transportul total realizat în România, în timp ce ponderea a ajuns în prezent la doar 17%.
Una dintre cauzele principale o reprezintă dezvoltarea masivă a transporturilor rutiere. Spre deosebire de transportatorii feroviari, companiile care fac transport rutier sunt mai eficiente, flexibile şi adaptabile pe distanţe scurte, de aceea mulţi pasageri aleg serviciile acestora, consideră specialiştii din domeniu.
Totuşi, în ultima perioadă, compania feroviară de stat CFR Călători a făcut eforturi pentru a atrage din călătorii pierduţi, în special pe rute profitabile, precum Bucureşti-Constanţa.
În urma investiţiilor realizate în infrastructura feroviară, un tren parcurge distanţa Bucureşti-Constanţa în circa două ore mai puţin decât un microbuz de transport de pasageri. De asemenea, CFR Călători a lansat mai multe oferte pe ruta Bucureşti-Constanţa, pe Trenurile Soarelui, ieftinind biletele cu până la 35% în perioada weekend-ului.
Patru miniştri, remaniaţi de premierul Cioloş: Marius Bostan, Adriaj Curaj, Dan Stoenescu şi Dan Costescu
Ministrul Comunicaţiilor-Marius Bostan, Educaţiei-Adrian Curaj şi ministrul delegat al Departamentului Românilor de Pretutindeni-Dan Stoenescu au fost demişi, a anunţat premierul Dacian Cioloş, iar ministrul Transporturilor, Dan Costescu, aflat pe lista neagră, a demisionat.
Premierul Dacian Cioloş a precizat că a decis schimbarea a patru miniştri- Educaţie, Comunicaţii, Transporturi şi ministrul delegat pentru relaţia cu românii de pretutindei, pentru a da un nou suflu echipei guvernamentale.
Cioloş a mai spus că, după o perioadă de pregătire, guvernul a intrat într-o nouă etapă a livrării rezultatelor, precizând că, la începutul mandatului, şi-a asumat câteva măsuri concrete.
Premierul a mai declarat că cele patru domenii aveau nevoie de un impuls şi a decis să facă schimbarea miniştrilor.
Care sunt propunerile lui Cioloș
Premierul Dacian Cioloş a anunţat că rectorul Universităţii din Bucureşti, Mircea Dumitru, este noua propunere pentru Ministerul Educaţiei, managerul Sorin Buşe pentru ministerul Transporturilor, iar Maria Ligor pentru Relaţiile cu Românii de Pretutindeni. Portofoliul Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională va fi preluat interimar de şeful Cancelariei Primului-Ministrului, Dragoş Tudorache.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro