El a participat la conferinţa ”România Educată – politici publice şi coordonarea surselor de finanţare”, organizată la Palatul Cotroceni.

”Din păcate, la nivelul opinie publice, la nivelul dezbaterilor publice şi chiar al politicilor publice impuse în ultimii ani, în România, sportul este tratat doar la nivel de performanţă, doar la nivel de vârfuri, de numărat medalii sau campioni.

Ceea ce, din păcate, se omite de foarte mulţi ani este componenta socială a sportului de masă, care este parte a procesului de educaţie în această ţară şi care trebuie reaşezat acolo unde îi este locul.

Aş putea spune că în acest moment, din păcate, societatea românească are un văl pe care nu îl dă la o parte în ceea ce priveşte beneficiul social pe care sportul îl aduce, în ceea ce priveşte modul în care ne formăm copiii şi în special pe cei în forme de învăţământ prin sport”, a subliniat Stroe, citat de Agerpres.

”Sportul, un vehicul de învăţare”

Potrivit acestuia, sistemul educaţional nu trebuie privit ca o destinaţie ”finală” sau ca un scop în sine pentru sport, ci ”ca un vehicul de învăţare”.

”La fel cum unui copil, la matematică sau fizică, poţi să îi arăţi care sunt modalităţile de a învăţa un lucru, la fel, prin sport, poţi învăţa cum poţi să fii mai sănătos, cum poţi să înveţi să respecţi regulile într-un grup, poţi să capeţi încredere în tineri, poţi să te fixezi ca viitor adult cu valori şi cu principii clare şi bine definite, poţi să înveţi ce este toleranţa şi fair-playul.

Cred că ”România Educată”, deopotrivă, este o Românie sănătoasă, cred că este o Românie construită pe valori şi pe principii”, a spus ministrul, conform sursei citate.

În opinia sa, România trebuie să se bazeze pe sport.

”Şi în România ne putem educa copiii prin sport. ‘România Educată, ca platformă care pregăteşte matricea viitoarelor generaţii în această ţară, nu trebuie neapărat să cuprindă sport, ci din punctul meu de vedere trebuie chiar să se bazeze pe el”, a arătat ministrul Tineretului şi Sportului.

 
 

Urmărește-ne pe Google News