Locomotiva a fost un model Softronic “Transmontana” 480-001, iar recordul de 118 minute a fost realizat pe relaţia Braşov-Bucureşti când trenul a rulat fără oprire, scrie forumul metrouusor.com, citat de hotnews.ro. În prezent, cel mai rapid tren parcurge în 2 ore şi 27 minute distanţă dintre cele două oraşe.
CFR Călători a organizat un tren de probă dus-întors între Bucureşti Nord şi Braşov. Acest tren cu indicativul 12347 la dus şi 12346 la întors a fost compus două vagoane clasa I 10-70, două vagoane clasa a II-a 21-87 şi un vagon clasa a II-a prevăzut cu bar 89-87. La cârma trenului s-a aflat locomotiva Softronic “Transmontana” 480-001, scrie metrouusor.com. La dus au fost efectuate 3 opriri: la Ploieşti Vest, la Câmpina (oprire neprevăzută de 6 minute) şi la Sinaia. În total durata călătoriei a fost de 2 ore şi 13 minute, cu un timp efectiv de circulaţie de 2 ore şi 5 minute. La întors, trenul a circulat fără oprire, timpul de circulaţie fiind de doar 1 oră şi 58 de minute.
CFR intenţionează în scurt timp să crească viteza de circulaţie pentru trenurile de călători pe tot acest sector la 140km/h în primă fază, urmând apoi ca această viteză pe anumite porţiuni să fie crescută chiar la 160km/h.
Trenurile obişnuite parcurg distanţa Bucureşti-Braşov în 160-170 de minute, cel mai lent Regio făcând şi peste patru ore. Trebuie ţinut însă cont că, spre deosebire de trenul de probă, cele „de linie” au opriri care pot totaliza între 6 şi 40 de minute pe cei 166 km, în funcţie de rangul trenului.
Sursă foto: youtube.com
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro